آیا دوست دارید در صفحه اول گوگل سایت شما نمایش داده شود؟ در مطلب سئو سایت توضیح دادیم که سئو چیست و چگونه می‌تواند به کسب و کار شما کمک کند. هدف از سئو، نمایش بیشتر  وب سایت شما و قرار دادن آن در صفحه اول گوگل و در میان رتبه‌های برتر است. به این صورت که اگر کاربر کلمات و عبارات مربوط به  فعالیت شما را جستجو کرد، وب سایت شما جزو اولین نتایج به دست آمده باشد. شاید تصور کنید این کار ساده و راحتی است که هر کس می‌تواند آن را انجام دهد. در این مطلب به شما توضیح خواهیم داد که چرا به سئو حرفه ای سایت و پیشرفته نیاز دارید. پس اگر می‌خواهید قله‌های موفقیت در  برسید، در ادامه همراه ما باشید.

اهمیت استفاده از سئو به صورت حرفه ای چیست؟

سئو به صورت کلی و در نگاه اول، یک سری دستورالعمل‌ها و قوانین است که باید اجرا شود. با این تعریف و این دیدگاه، این مسئله بسیار ساده است. اما بسیاری از افراد بعد از مدتی اعلام می‌کنند که هیچ نتیجه‌ای نمی‌گیرند و سایتشان پیشرفتی ندارد. و یا اگر پیشرفت هم دارد، کافی نیست و نتیجه‌ای ندارد. در این حالت تکلیف چیست؟ اینجاست که به اهمیت سئو حرفه ای سایت پی می‌بریم. بر خلاف تصور بسیاری از افراد، سئو دریای بزرگی از استراتژی و فعالیت‌های مختلف است. سئو را می‌توان مانند جنگ نامنظم دانست که باید در هر نقطه تصمیمات خاصی اتخاذ شود تا پیروزی به دست بیاید. یک سئوکار حرفه‌ای مانند یک فرمانده جنگی است هر تصمیمش اهمیت ویژه و مهمی دارد. هرکسی می‌تواند سئوکار شود، ولی هرکسی حرفه‌ای نمی‌شود.

بسیاری از حوزه‌های سایت‌های مختلف، مخصوصا سایت‌های فروشگاهی، دارای رقابت بسیار بالایی است. به عنوان مثال اگر حوزه کاری شما فروش عسل باشد، ممکن است سایت‌های بسیار قوی را سر راه خود ببینید. با وجود این سایت‌ها، دیگر نمی‌تواند با یک سری فعالیت عادی به نتیجه برسید، باید بتوانید رقابت کنید. در یک مسابقه سرعت بین ماشین‌های کلاس بالا مانند بوگاتی و فراری، شما نمی‌توانید با پراید با آنها رقابت کنید. به همین جهت باید مسیر سئو به صورت حرفه‌ای را دنبال کنید تا پیشرفت چشمگیری داشته باشید.

سئو حرفه ای سایت

آشنایی با سئو حرفه ای سایت

سئو حرفه ای سایت چیست؟ شاید پاسخ دادن به این سوال بتوانید قفل‌های زیادی را باز کند. همانطور که گفتیم سئو یک دانش بسیار وسیع از فعالیت‌های مختلف با استراتژی‌های خاص است. سئو به صورت حرفه‌ای یعنی داشتن شناخت کامل از این استراتژی‌ها و به کار بردن آنها در زمان و مکان درست. سئوکار حرفه‌ای باید در کنار دانش بسیار بالا، از تجربه و مهارت نیز برخوردار باشد. هیچکس نمی‌تواند ادعا کند که همه چیز را درباره سئو می‌داند. این دانش مانند دانش‌های کلاسیک نیست که سطحی از مراحل و آموزش‌ها را طی کنیم، مدرک لیسانس و دکتری بگیریم و بگوییم در این کار حرفه‌ای هستیم. برای سئو کردن یک سایت، آن هم در شرایط سخت و حوزه رقابتی سنگین، تجربه و مهارت لازم است. این دو ویژگی باعث جدا شدن افراد در دنیای سئو می‌شود.

یک سئوکار حرفه‌ای، مسیر رسیدن به موفقیت را بلد است. بسیاری از مواقع پیش آمده است که اقدامات مشابه در دو حوزه کاری، به صورت یکسان جواب نمی‌دهند. به عنوان مثال ممکن است در حوزه فروش، برخی از اقدامات باعث رشد بسیار بالای سایت شوند، اما همان اقدامات در یک سایت مشابه با حوزه فروش متفاوت، پاسخگوی نیاز سایت نباشند. سئو به صورت حرفه‌ای، یعنی شناخت مسیر، انتخاب استراتژی درست، تصمیمات به موقع و اقدام حرفه‌ای و صحیح.

سئو حرفه ای وب سایت

اقدامات لازم برای سئو حرفه ای چیست؟

برای انجام دادن سئو حرفه ای سایت پیروی کردن از برخی اقدامات بسیار مهم است. اگر می‌خواهیم، یک کار حرفه‌ای و دقیق داشته باشیم باید به مسائل و نکات مختلف توجه کنیم. در سئو به صورت حرفه‌ای دیگر با مسائل مقدماتی سر و کله نمی‌زنیم. به عنوان مثال اگر قرار است لینک سازی داشته باشیم، باید با برنامه، استراتژی و هدف مشخص انجام شود. یعنی سئوکار باید بداند چه زمانی لینک سازی کند، از رپورتاژ استفاده کند، روی چه کلماتی تمرکز کند و اندازه لینکسازی ها چقدر باشد. پس همه چیز تخصصی‌ پیش خواهد رفت. سوال اصلی اینجاست که برای سئوی سایت به صورت حرفه‌ای چه اقداماتی باید انجام شود؟

  • تحلیل دقیق سایت رقبا

یکی از مهمترین اقدامات برای بهینه سازی حرفه ای سایت تحلیل فعالیت رقیب است. این وب سایت‌ها در حوزه فعالیت شما، با شما هم مسیر است. برخی از آن‌ها قدرت بیشتری در این زمینه دارند که می‌توان از تجربه آنها استفاده کرد. این تحلیل یعنی بررسی دقیق ساختار وب، سئوی داخلی و سئوی خارجی، کلمات کلیدی، لینک سازی‌ها و… برای تحلیل سایت‌ها و بررسی فعالیت‌ها، ابزارهای گوناگونی وجود دارد که یک سئوکار حرفه‌ای باید آنها را بشناسد و نحوه کار با آنها را بلد باشد.

  • جستجوی کلمات کلیدی

کلمات کلید، کلید‌های اصلی در سئو حرفه ای سایت هستند. در واقع شما قرار است فعالیت محتوایی خود را بر اساس این کلمات بسازید. اشتباه در این بخش به معنای خراب شدن تمام فعالیت‌ها و از بین رفتن همه زحمت‌ها است. به عنوان مثال اگر کار شما فروش کفش است، باید بهترین و پراستفاده‌ترین کلمات کلیدی مربوط به این حوزه توسط سئوکار شناسایی و به کار گرفته شود. اما این همه داستان نیست. تفاوت سئو تخصصی و حرفه ای با سئو مبتدی، در به کارگیری این کلمات است. در سئو به صورت تخصصی، کلمات در زمان و محتوای مناسب به کار گرفته می‌شود. در واقع همه چیز حساب شده است.

اقدامات لازم برای سئو

  • تعیین استراتژی کلی

در مسیر سئو تخصصی، همه چیز باید دقیق و بر اساس یک استراتژی از پیش تعیین شده انجام شود. سئوکار حرفه‌ای باید برای محتوا، نوع لینک سازی داخلی و خارجی، زمان آنها و… برنامه داشته باشد. به عنوان مثال محتوا باید در یک قالب خاص و در یک بازه زمانی منظم بارگزاری شود. نوع بک لینک‌ها باید دقیق باشد. خلاصه همه چیز باید طبق یک برنامه هدفمند پیش برود.

  • توجه به ریسپانسیو سایت

امروزه توجه به ریسپانسیو یا همان حالت موبایلی در طراحی سایت بسیار اهمیت دارد. بیش از ۵۰ درصد کاربران اینترنت از تلفن‌های هوشمند برای اتصال به سایت‌های مختلف استفاده می‌کنند. پس توجه به چینش سایت در حالت موبایل و دسته بندی خاص محصولات و محتوای سایت، بسیار اهمیت دارد. سایت‌هایی که مشکل ریسپانسیو دارند غالبا در زمینه سئو بسیار عقب هستند. شما اگر می‌خواهید فعالیت خود را حرفه‌ای ادامه دهید و در میان رقبا جا بگیرید، باید به این بخش توجه ویژه داشته باشید.

  • استفاده از تکنیک های سئو پیشرفته

سئو حرفه ای سایت یعنی توجه به جزئیات کوچک. صحیح انجام دادن و توجه کردن به هر چیز کوچکی می‌تواند یک قدم در افزایش رتبه  کمک کند. سئوکار حرفه‌ای چیزهایی را می‌بیند که سئوکار مبتدی نمی‌بیند. به عنوان مثال، توجه به کش سایت، سرعت بارگذاری سایت، سئو کردن دسته بندی‌ها، توجه به حالت کاربری سایت، خبرنامه‌ها، نظرات و گفتگوها و… این مسائل جزو تکنیک‌هایی است که با تجربه و مهارت به دست می‌آید. در مطلب تکنیک های سئو ۲۰۲۲ می‌توانید با برخی از این تکنیک‌ها آشنا شوید. بسیاری از این تجربیات در آموزش‌ها دیده نمی‌شود. سئوکار حرفه‌ای هر روز دانش سئوی خود را به روز می‌کند.

بهینه سازی حرفه ای سایت
لزوم استفاده از سئوکار حرفه ای چیست؟

سئو حرفه ای سایت یعنی تخصص و تجربه‌ای که در طول زمان به دست آمده است. فرض کنید ماشین شما دچار یک خرابی شده است و نیاز به تعمیر دارد. قطعا خود شما هم می‌توانید با بررسی آموزش تعمیرات ماشین، این خرابی را تعمیر کنید. اما مسئله این است تعمیر شما کافی نخواهد بود. به همین جهت سراغ یک تعمیرکار حرفه‌ای و کاربلد می‌روید. این کار باعث می‌شود در زمان صرفه جویی کنید و نتیجه بهتری به دست آورید. مسئله سئو کردن سایت هم به همین صورت است. شما خود شما هم بتوانید از آموزش‌هایی که در اینترنت وجود دارد استفاده کنید. اما این آموزش‌ها تنها نکات ابتدایی و پیش پا افتاده سئو است.

اگر می‌خواهید درست و اصولی به نتیجه برسید باید از کسی استفاده کنید که در این زمینه تجربیات زیادی دارد و می‌تواند نیازهای شما را بررسی کند. با بررسی نیازها و تعیین مسیر، قطعا نتیجه به سود رسیدن شما خواهد بود. سئوکار حرفه‌ای می‌تواند در زمینه دیجیتال مارکتینگ، تحول بزرگی در کسب و کار و فعالیت شما ایجاد کند.

هزینه سئو به صورت حرفه ای چقدر است؟

محاسبه هزینه‌ها در سئو، به انرژی و زمانی که فرد متخصص صرف می‌کند بستگی دارد. در واقع شما در حال پرداخت هزینه برای دانشی هستید که با روزها و سالها تجربه به دست آمده است. نوع قراردادهایی که با سئوکار برای سئو حرفه ای سایت بسته می‌شود متفاوت است. این قراردادها می‌تواند به صورت پروژه‌ای باشد. یعنی شما با یک فرد متخصص قرارداد می‌بندید که او، به صورت کلی پروژه شما را در اختیار بگیرد و طبق قوانین قرارداد، بهترین تلاش خود را برای افزایش رتبه سایت شما انجام دهد. در این حالت، هزینه به صورت کلی و در یک رقم محاسبه می‌شود. برخی از قراردادها به صورت استخدامی است. یعنی شما فرد سئوکار را استخدام می‌کنید و به صورت ماهانه به او حقوق پرداخت می‌کنید. این فرد تا زمانی که در استخدام شماست، در ساعات کاری، برای افزایش رتبه سایت، تلاش می‌کند.

لازم به ذکر است هزینه‌ای که بابت سئو پرداخت می‌کنید، در واقع نوعی سرمایه گذاری برای پیشرفت کار و کسب درآمد بیشتر است. مطمئن باشید اگر به سئو توجه کنید، حجم درآمد شما آنقدر زیاد می‌شود که این هزینه‌ها در برابر آن دیده نخواهد شد. پس بهتر است دقیق، سرمایه گذاری کنید.

تیم سئو حرفه ای

سئو حرفه ای سایت از صفر تا صد با تیم استودیو هشت و چهار

قطعا اهمیت سئو و توجه به سئو حرفه ای سایت برای شما روشن شده است. حال مسئله اصلی این است که چگونه این کار را انجام دهیم؟ مجموعه تخصصی استودیو هشت و چهار، یکی از بهترین تیم‌ها در زمینه طراحی و سئو سایت به صورت حرفه‌ای و تخصصی است. ما این ادعا را با رزومه موفق ثابت کرده‌ایم. در این مجموعه کلیه فعالیت‌های وب از صفر تا صد به صورت دقیق و حرفه‌ای صورت می‌پذیرد. تجربه، دانش، مهارت، تخصص و تعهد، ویژگی‌هایی است که به داشتن آن افتخار می‌کنیم.

اگر کسب و کار و فعالیت شما وب سایت ندارد و به آن نیاز دارید و حتی اگر سایت دارید اما به صورت اصولی و حرفه‌ای کار نکرده اید، نگران نباشید. ما سازندگان دنیای وب هستیم که می‌توانیم شما را به مقصد و قله مد نظرتان برسانیم. هم اکنون می‌توانید برای دریافت مشاوره رایگان و رسیدن به پاسخ سوالات خود با تیم پشتیبانی تماس برقرار کنید. هشت و چهار، بال‌ پرواز شما است.