در مطلب طراحی سایت پزشکی به خوبی با ویژگی‌ها و خصوصیات یک سایت پزشکی، بایدها و نباید‌های آن صحبت کردیم. در واقع شما با طراحی یک وب سایت در حوزه پزشکی آشنا هستید. اما طراحی هرچقدر هم خوب، حرفه‌ای و جذاب باشد، به تنهایی کافی نیست. برای پرواز یک سایت به سمت موفقیت دو بال وجود دارد. سئو سایت پزشکی بال دیگر و بخش بسیار مهمی از این مسیر است. در واقع طراحی، سایت شما را زیبا می‌کند و سئو آن را معرفی می‌کند. البته همه چیز به همین سادگی نیست. در این مطلب قصد داریم به خوبی و با دقت در مورد سئو و بهینه سازی سایت پزشکی و ویژگی‌های آن صحبت کنیم. اگر صاحب سایت هستید و یا به فکر راه اندازی آن می‌باشید، تا پایان این مطلب همراه ما باشید، شاه کلید‌های بزرگی را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

سئو سایت پزشکی

اهمیت سئو سایت پزشکی

قبل از صحبت درباره هر چیز لازم است بدانیم چرا باید سئو سایت پزشکی را انجام دهیم؟ این کار چه اهمیتی دارد؟ چه فایده و سودی برای صاحب سایت خواهد داشت؟ امروزه مردم برای دریافت پاسخ بسیاری از سوالات پزشکی خود، به اینترنت مراجعه می‌کنند. کلمه دکتر متخصص مغز و اعصاب در همین ماه بیش از ۳۵۰۰ مرتبه جستجوی فعال داشته است. این آمار به این معناست که میزان تقاضا و مراجعه در این حوزه بسیار زیاد است. این مسئله یعنی گنج بزرگی که سود بسیار خوبی در آن وجود دارد. اما همیشه یک امایی وجود دارد. بالا بودن میزان تقاضا به معنای رقابتی بودن فضا هم هست. یعنی از آن طرف که مراجع کنندگان فراوان هستند، رقابت برای جذب آنها نیز بسیار شدید است.

در چنین فضای رقابتی اگر بخواهید مخاطبین زیادی را جذب کنید، باید در نتایج برتر گوگل دیده شوید. تصور کنید شما یک سایت پزشکی در حوزه گوارش دارید، کاربران با سرچ مشکلاتی مانند، دلیل دل درد و… سایت شما را مشاهده کنند، وارد شوند و از فعالیت، خدمات و محصولات شما استفاده کنند. برای این کار باید سایت خود را بهینه سازی کنید. سئو‌ی سایت به معنای ارتقاء رتبه و نمایش سایت در نتایج برتر گوگل است. با کمی تحقیق می‌توانید سود و درآمد سایت‌های برتر در این زمینه را متوجه شوید تا شگفت زده شوید. از این گنج بی پایان شما هم سهم دارید، فقط باید تصمیم درست بگیرید.

سئو وب سایت پزشکی

مسیر سئو وب سایت پزشکی چگونه است؟

سئو سایت پزشکی دایره گسترده‌تر و دقیق‌تری نسبت به دیگر موضوعات دارد. در قدم اول سئوکار و صاحب سایت باید گفتگو کنند تا اهداف و مقاصد یکدیگر را مشخص کنند. قبل از هر چیز باید درون مایه و محتوای سایت مشخص شود. به عنوان مثال گاهی اوقات یک سایت پزشکی با استراتژی محتوا محوری شروع به کار می‌کند. به این عنوان که موضوعات مختلف پزشکی که مردم با آن سروکار دارند را بررسی و برای آنها پاسخ و راه حل طرح می‌کند. برخی دیگر از مواقع هدف از این سایت فروش یا معرفی محصولات و خدمات پزشکی است. به عنوان مثال قصد داریم با ارائه یک محتوای دقیق، خانوم یا آقای دکتر فلانی یا فلان داروی مشخص را معرفی کنیم.

 در بعضی از موارد هم سایت پزشکی مانند یک مطلب مجازی و آنلاین است. یعنی قرار است در آن از امکاناتی مانند تعیین وقت ویزیت، تشکیل پرونده پزشکی و… استفاده کنیم. پس ابتدا باید هدف اصلی سایت مشخص شود. سپس مطابق این مسیر، روال سئو شکل گرفته می‌شود و فعالیت حرفه‌ای نیز آغاز خواهد شد. در این مسیر همه قواعد و قوانین سئو باید رعایت شود همچنین باید استراتژی‌های مهمی را دنبال کنید تا سریع‌تر به مقصد برسید. برای کسب اطلاعات بیشتر از مطلب سئو سایت بازدید کنید.

سئو حرفه‌ ای؛ افزایش سرعت در رتبه گرفتن

سئو سایت پزشکی یا هر سایت دیگری، یک مسیر و جاده مشخص است که باید در آن به صورت پیوسته و منظم حرکت کرد تا به مقصد رسید. در این مسیر مانند جاده‌های بین شهری، یک سری قواعد و قوانین وجود دارد. در برخی از شرایط می‌توان سرعت را بیشتر کرد و گاهی باید آهسته تر حرکت کرد. یک سئوکار حرفه‌ای مانند یک راننده با تجربه است. او باید بدانید کجا می‌تواند سبقت بگیرد و کجا باید مسیر خود را عوض کند تا سریع‌تر به مقصد برسد. به صورت کلی سئو در سایت به دو مدل تقسیم می‌شود.

  • سئو داخلی (on-page seo)

بهینه سازی آدرس‌ها، تنظیم رابط کاربری جذاب و آسان، استفاده از کلمات کلیدی دقیق، محتوای یونیک و تازه، این موارد بخشی از سئو داخلی سایت به حساب می‌آید. در یک سایت پزشکی، سئوی داخلی دارای اهمیت بسیار زیادی است. به این دلیل که بیشتر مخاطبان برای رفع نیازهای خود به سایت شما مراجعه می‌کند. با بهینه سازی حرفه‌ای در سئوی داخلی علاوه بر افزایش رتبه سایت در نتایج گوگل، درصد استفاده مفید کاربران از سایت هم افزایش می‌باید. در مطلب تکنیک های سئو از جدیدترین و بهترین تکنیک‌های سئو داخلی رو نمایی کرده ایم.

  • سئو خارجی (off page seo)

لینک سازی، رپورتاژ، استفاده از شبکه‌های اجتماعی و فعالیت‌ها و روش‌های مختلف برای جذب کلیک و ایمپرشن از فرایندهای اصلی در سئوی خارجی یک سایت به حساب می‌آید. در واقع این سبک از سئو مانند سبقت گرفتن و افزایش سرعت سایت در رتبه گیری است. در بهینه سازی سایت پزشکی سئوی خارجی باعث معرفی بهتر و افزایش آمار بازدید سایت می‌شود.

بهینه سازی سایت پزشکی
زیر مجموعه های سایت پزشکی

برای سئو سایت پزشکی ممکن است برای برخی از افراد سوال پیش بیاید که کدام فعالیت‌ها جزو زیر مجموعه پزشکی در حوزه طراحی و سئو وب سایت هستند؟  همانطور که در متن اشاره کردیم، دایره فعالیت سایت پزشکی بسیار گسترده است. پس قبل از هر چیز ابتدا باید هدف و نوع کاربرد سایت تعیین شود. فعالیت‌ها و مشاغل زیر را می‌توان به عنوان زیر شاخه و زیر مجموعه سایت پزشکی شناسایی کرد.

  • بیمارستان‌ها
  • مراکز درمانی و بهداشتی
  • مطب‌های شخصی
  • مطب دندانپزشکی
  • کلینیک‌های دندانپزشکی
  • مراکز زیبایی و مراقبت از پوست و مو
  • مراکز جراحی زیبایی
  • موسسه‌های کاشت مو
  • مرکزهای لیزر
  • ماساژورها
  • دکترهای متخصص
  • طب سنتی

کلیه این مشاغل و فعالیت‌ها می‌توانند در زیر شاخه سایت پزشکی، سایت اختصاصی راه اندازی کنند و به دنیای کسب سود و معرفی در اینترنت قدم بگذارند.

سایت پزشکی بهینه شده
امکانات مورد نیاز برای سئو وب سایت پزشکی

برای سئو سایت پزشکی چه چیزی نیاز داریم؟ این سوال بسیاری از افراد است. در مطلب طراحی سایت به خوبی با امکانات مورد نیاز یک سایت در زمینه طراحی و چینش سایت آشنا شدیم. اما سوال اینجاست که برای سئو چه امکاناتی لازم است؟ چه بخش‌های از سایت به سئو مربوط می‌شود و باید به آن توجه کرد؟ سئو یک دانش و علم است. این دانش و تخصص مانند یک خیمه بزرگ تمام فضای سایت را دربر می‌گیرد. در واقع همه اجزای سایت به سئو مربوط است. به این منظور که حتی در طراحی المان‌ها و امکانات سایت، باید به قواعد سئو توجه کرد. به عنوان مثال طراحی سایت باید به نحوی باشد که در حالت ریسپانسیو (حالت موبایلی) کاربر بتواند به راحتی از آن استفاده کند. این کار به افزایش فایده‌ی سایت و رتبه آن کمک می‌کند.

صحبت را خلاصه کنیم! شما به تنها چیزی که برای سئو کردن سایت پزشکی نیاز دارید، استفاده از یک سئوکار حرفه‌ای، متخصص و باتجربه است. در واقع با در اختیار داشتن یک سئوکار، همه ابزار و امکانات مورد نیاز را در اختیار دارید. این فرد مانند یک فرمانده جنگی است که میدان را به خوبی می‌شناسد، سلاح‌های مورد نیاز را در اختیار دارد، نحوه و زمان استفاده از آنها را بلد است. تیم سئو متشکل از یک متخصص سئو و تعداد نویسنده با دانش محتوا نویسی طبق قواعد بهینه سازی است. سئوکار و طراح سایت، دو موتور فعال و مهم برای حرکت ماشین سایت هستند، پس بهتر است در یک تیم و با یکدیگر هماهنگ باشند.

هزینه بهینه سازی سایت پزشکی چگونه محاسبه می‌شود؟

قطعا تا اینجا از اهمیت و حساسیت سئو سایت پزشکی مطلع شده‌اید. پس باید بدانید بدون سئو خبری از درآمد، موفقیت و جذب مخاطب نیست. به کلامی ساده‌تر، هزینه‌ی بهینه سازی وب سایت، در واقع سرمایه گذاری برای کسب درآمد بیشتر است. پس در این زمینه، کیفیت را در اولویت قرار دهید. نکته‌ای که لازم است بدانید این است که ادعاهای زیادی در زمینه سئو وجود دارد. خصوصا در این مدت اخیر این مسئله بسیار داغ شده است. افراد زیادی نام سئوکار را با خود یدک می‌کشند، اما آیا به هرکسی می‌توان اعتماد کرد. باید بدانید که سئوی ضعیف و غیراصولی می‌تواند بنیاد سایت شما را ویران کند. در این دانش بسیار مهم است که از ابتدا با اصول و دقت جلو برویم. پس بخاطر کاهش هزینه‌ها به هر مدعی اعتماد نکنید.

هزینه سئو مخصوصا در سایت‌های پزشکی در حالات مختلفی محاسبه می‌شود. مهارت، تجربه و رزومه موفق سئوکار از عواملی است که تاثیر زیادی در بالا و پایین آمدن هزینه سئو دارد. نوع قراردادها می‌تواند ماهیانه یا پروژه‌ای باشد. پس در واقع شما هزینه بابت دانش و پیاده سازی آن به صورت حرفه‌ای و اصلی پرداخت می‌کنید. طبیعی است که در مقابل این هزینه و قرارداد شما نیز انتظاراتی داشته باشید که لازم است آن را قید و از تیم سئو طلب کنید.

تیم سئو هشت و چهار

سئو سایت پزشکی با استودیو هشت و چهار؛ در میان برترها باشید

اگر می‌خواهید در این فضای رقابتی با وجود سایت‌های موفق در زمینه پزشکی، شما هم سهم خود را از گنج بزرگ اینترنت دریافت کنید، چاره‌ای جز همکاری با حرفه‌ای‌ها ندارید. تیم استودیو هشت و چهار در زمینه طراحی و بهینه سازی سایت، بهترین گزینه برای افرادی است که به دنبال موفقیت می‌باشند. شاید بپرسید چرا؟ تعهد، تخصص و مهارت، تجربه و رزومه موفق ویژگی‌هایی است که این مجموعه با زحمت و تلاش فراوان به آن دست پیدا کرده است. پس می‌توانید مطمئن باشید که کار خود را دست کاربلدها می‌سپارید. این مجموعه در زمینه‌های مختلفی مانند سئو سایت پزشکی دارای تجربه‌های موفقی است که می‌تواند سرعت رشد شما را چند برابر کند.

با برقراری تماس با تیم پشتیبانی، می‌توانید از مشاوره رایگان و همچنین دریافت تعرفه‌ها و شرایط برخوردار شوید. با هشت و چهار، رویای خود را در آغوش بگیرید.