آیا تا به حال به استفاده از مشاوره تخصصی کسب و کار فکر کرده اید؟ اصلا نیازی برای اینکار حس می‌کنید؟ به نظر شما استفاده از مشاوره سودبخش است یا این کار بیهوده و پول در جوی آب ریختن است؟ اگر فکر می‌کنید کسب و کار شما می‌تواند آینده روشنی داشته باشد و شما نیز می‌توانید به سود و کسب درآمد بالایی برسید، این مطلب برای شما نوشته شده است. در واقع کسانی که چشم اندازها را می‌بینند و نمی‌خواهد کسب و کارشان محدود و متوقف بشود، این مطلب را باید تا پایان مطالعه کنند. مشاوره کسب و کار، کلید حیاتی و بسیار مهم در حوزه ساخت برند است. درباره برندینگ بیشتر بخوانید.

پیشنهاد مطالعه:

تدوین استراتژی برند، ترسیم مسیر موفقیت

مشاوره تخصصی کسب و کار
مشاوره تخصصی کسب و کار

مشاوره تخصصی کسب و کار چیست؟

قبل از صحبت درباره هر موضوعی ابتدا باید بدانیم با چه چیزی سر و کار داریم؟ مشاوره تخصصی کسب و کار چیست؟ برای پاسخ دادن به این پرسش، باید یک مقدمه را در ذهن آماده کنید. دنیای کسب و کار امروز با دنیای کسب و کار قدیم، زمین تا آسمان تفاوت کرده است. فعالیت های اقتصادی در دنیای امروز دیگر ختم به یک محل با ابعاد مشخص به نام بازار و یک مکان چند متری به نام دکان و مغازه نمی‌شود. حالا دیگر هر فعالیتی در هر زمینه باید در جهات مختلفی حرکت کند تا به نتیجه برسد. با وسعت گرفتن دنیای کار و فعالیت، بسیاری از صاحبان مشاغل سر در گم شده اند. تصور کنید در یک دریای بزرگ هستید و باید به ساحل برسید اما نمی‌دانید از کدام جهت حرکت کنید. در چنین حالتی به چه چیزی نیاز دارید؟

یک راهنما یا راه بلد می‌تواند شما را از سرگردانی خارج کند و به مقصد برساند. این دقیقا همان کاری است که یک متخصص کسب و کار و مشاوره انجام می‌دهد. تبلیغات، بازاریابی، فضای مجازی، ثبت قرارداد، استخدام ها، راه اندازی سایت، فروش های تلفنی و آنلاین و هزاران دغدغه و چالش دیگر در دنیای کسب و کار امروز وجود دارد. یک مشاور خوب و حرفه‌ای، این چالش‌ها را دسته بندی کرده، برای هر کدام برنامه ریزی می‌کند و متناسب با شرایط شما یک مسیر عالی برای رشد و پیشرفت شغل و فعالیت شما ترسیم می‌کند.

اهمیت مشاوره در کسب و کار چقدر است؟

همانطور که گفتیم امروزه کسب و کار شکل جدیدی به خود گرفته است. مشاوره تخصصی کسب و کار هم به علت همین تغییرات به وجود آمده است.  اگر دقیق نگاه کنیم، از جهت‌هایی رشد و نکات مثبت دیده می‌شود و در بخش‌هایی سختی و نکات منفی. به عنوان مثال، رونق گرفتن فضای مجازی و فروش‌های آنلاین؛ نکته بسیار مثبتی در سالهای اخیر است. با استفاده از اینترنت بازار وسیع تر و محدوده‌ی مشتریان بیشتری به دست آمده است. اما همین مسئله یک نکته منفی هم به وجود آورده است. با پیشرفت اینترنت و تکنولوژی روز به روز به تعداد کسب و کارهایی که فعالیت خود را به روز می‌کنند و وارد این عرصه می‌شوند، افزایش یافته است. همین امر باعث بالا رفتن میزان رقابت در حوزه های مختلف شده است. به عنوان مثال شما اگر شما فروشنده کفش باشید، همین حالا اگر در گوگل محصول مورد نظر را جستجو کنید، بسیاری از فروشندگان قدرتمند را مشاهده می‌کنید.

این میزان از رقابت به معنای پایان کار شما و عدم توانایی شما در رشد است؟ قطعا جواب منفی است. اتفاقا لازم است بدانید که دقیقا ماجرا برعکس است. در هیچ دوره ای از تاریخ، چنین فضایی برای رشد کسب و کارها وجود نداشته است. مسئله اصلی انتخاب مسیرها و قدم های صحیح برای پیشرفت است. شاید شما در حرفه خود خبره و کاربلد باشید، اما این کافی است. راه روش پیشرفت در بازار فعلی یک تخصص است و شما باید برای موفق شدن در این عرضه از متخصصین این امر استفاده کنید. این همان اهمیت مشاوره کسب و کار است.

اهمیت مشاوره در برندینگ
اهمیت مشاوره در برندینگ

مشاوره تخصصی کسب و کار در چه مواردی انجام می‌شود؟

به نظر شما مشاوره تخصصی کسب و کار در چه اموری انجام می‌شود؟ به زبانی ساده‌تر، این مشاوره چه کاری برای ما انجام می‌دهد؟ همانطور که گفته شد، مفهوم کسب و کار در دنیای امروز تغییر یافته است. گسترش فعالیت‌های کاری و حوزه‌های آن، کار بیشتری را برای کارفرما درست کرده است. حالا دیگر علاوه بر تولید یا ارائه خدمات، باید به فکر مواردی همچون تبلیغات، فضای مجازی، بازاریابی و… باشند. حال سوال اصلی این است که با استفاده از مشاوره تخصصی، چه باری از روی دوش صاحبان کسب و کار برداشته می‌شود؟

  • مدیریت و چشم انداز آن

مدیریت کردن یک کسب و کار در حال رونق، کار ساده‌ای نیست. دنیای مدیریت اجتماعی از انواع تصمیم‌ها، حرکت‌ها و انتخاب‌ها است. برای رسیدن به قله موفقیت هر قدمی اهمیت ویژه‌ای دارد. مشاوره کسب و کار امور مدیریتی را برای شما شفاف می‌کند. مشاور با تحلیل رقبا و در نظر گرفتن شرایط، چراغی برای مسیر مبهم مدیریت شما خواهم بود.

  • تولید و عملیات

بعد از تصمیم نوبت به اجرا می‌رسد. هر کسب و کاری در واقع یک تولید کننده است. در واقع شما با کار خودتان در حال تولید هستید. حال یک شرکت و مجموعه، کالا تولید می‌کند و مجموعه دیگر خدمات. در مسئله تولید و ارائه باید بتوانید تدابیر مهمی را مورد توجه قرار دهید تا خروجی به بهترین شکل انجام شود. به عنوان مثال مشاور کسب و کار به شما در نوع ارائه محصولات (بسته بندی، بازار هدف، نوع تولید و…) کمک می‌کند.

  • فناوری و فضای مجازی

در دنیای کسب و کار امروز، عدم توجه به حوزه فناوری و دنیای مجازی، به معنای سقوط یا ناقص ماندن کار است. بازار دوم و دنیای بزرگی در فضای مجازی وجود دارد که باید از آن در جهت پیشروی در مقاصد خود استفاده کنید. عکاسی، فیلمبرداری، موشن گرافی، ساخت تیزر، ساخت تبلیغات خلاقانه، طراحی سایت، سئو سایت، استفاده از سیستم‌های مدیریتی و… بخشی از مهمترین قسمت‌های حوزه فناوری و مجازی است.

  • بازاریابی

شاید بتوان اصلی‌ترین حوزه مشاوره تخصصی کسب و کار را بازاریابی معرفی کرد. پیدا کردن بازار برای ارائه محصولات و خدمات، کلید اصلی پیشرفت و کسب سود است. با استفاده از مشاوره، اصول اصلی بازاریابی، فروش و جذب مشتری را متوجه می‌شوید. فعالیتی که این موارد اصولی را بداند و طبق آن حرکت کند، سرعت چند برابری در جهت رسیدن به هدف خواهد داشت.

مشاوره کار
مشاوره کار

بهترین مشاور کسب و کار دارای چه ویژگی هایی است؟

تا اینجای مطلب از مشاوره تخصصی کسب و کار و تاثیرات آن روی فعالیت کاری شما صحبت کردیم. حال می‌خواهیم بررسی کنیم که یک مشاور خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟ امروزه اگر نگاهی به اینترنت داشته باشید، روز به روز به تعداد مدعیان مشاوره کسب و کار اضافه می‌شود. شاید در حال حاضر صدها نفر در این زمینه مشغول به فعالیت هستند. اما آیا به هرکسی می‌توان اعتماد کرد؟ مراجعه به یک مشاوری که تجربه و مهارت کافی ندارد نه تنها باعث پیشرفت نمی‌شود، بلکه می‌تواند ضرر بزرگی را به کار وارد کند. دقیقا تصور کنید از کسی آدرس بپرسید که خود او مسیر را بلد نباشد. آیا شما به مقصد می‌رسید؟

قبل از مراجعه به هر مشاوری، ابتدا بررسی کنید که ویژگی‌هایی که خواهیم گفت، در آن وجود دارد یا خیر. این ویژگی‌ها عبارتند از:

  • تخصص
  • مهارت
  • تجربه
  • رزومه قوی
  • داشتن اطلاعات کافی از شغل شما
  • اعتماد به نفس
  • شنونده بودن
  • توانایی ایجاد مسئله و حل آن
  • ارائه مشاوره‌های مصداقی و راهبردی
  • داشتن روحیه کار تیمی

شاید بپرسید چگونه می‌توان همه این ویژگی‌ها در یک نفر جستجو کرد. تحقیق و جستجو در این موارد کار زمانبر و سختی است. پس چگونه اعتماد کنیم؟ اگر شما هم به این چالش برخورده‌اید و با این دغدغه دست و پنجه نرم می‌کنید، به پیشنهاد ما دقت کنید.

شرکت مشاوره تخصصی کسب و کار
شرکت مشاوره تخصصی کسب و کار

مشاوره تخصصی کسب و کار با استودیو هشت و چهار

اگر به دنبال کلیه ویژگی‌های گفته شده در مطلب بالا هستید، تیم استودیو هشت و چهار بهترین گزینه برای شما خواهد بود. مشاوره تخصصی کسب و کار در این مجموعه به صورت حرفه‌ای و با استفاده از افراد متخصص انجام می‌شود. در واقع شما با یک شخص سروکار ندارید بلکه تیمی از متخصص‌ها و کاربلدها در اختیار شما خواهد بود. این ویژگی‌ شاید بزرگترین حُسن هشت و چهار باشد. کلیه خدمات مشاوره در زمینه‌های مختلف و همچنین انجام فعالیت‎های طراحی سایت و سئو سایت از صفر تا صد با این تیم امکان پذیر است.

هم اکنون برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره کسب و کار رایگان با تیم پشتیبانی تماس برقرار کنید.