طراحی لوگو یکی از مهمترین و اصلی‌ترین کارها در برندسازی است. تفاوتی نمی‌کند در چه شغل و فعالیتی مشغول هستید، اگر می‌خواهید حرفه‌ای کار کنید و دیده شوید، به یک لوگوی خوب نیاز دارید. با گسترش اهمیت این مسئله، نرم افزار طراحی لوگو نیز به وجود آمد. این نرم افزارها رفته رفته در پیشرفت کردن و به تعداد آنها اضافه شد. حال برای طراحی و خلق یک لوگوی جدید ممکن است در میان انبوهی از نرم افزارها گم شویم. به همین جهت در این مطلب قصد داریم با معرفی برخی از بهترین و پیشرفته‌ترین نرم افزارها و پلتفرم‌های طراحی لوگو این معضل همیشگی را تمام کنیم. در ادامه همراه ما باشید.

اهمیت انتخاب نرم افزار برای طراحی لوگو

قبل از معرفی انواع نرم افزار طراحی لوگو لازم است اهمیت این مطلب را بررسی کنیم. طراحی لوگو با تمام مدل‌های طراحی دیگر متفاوت است. در طراحی لوگو و آرم، نیاز به تجهیزات و ابزارهای خاصی است که بتوانید یک مفهوم را در قالب لوگو و چهارچوب آن به نمایش بگذارید. در این طراحی خبری از رتوش و فیلترهای مختلف چهره و… نیست.

شاید بتوان گفت صرفا با فتوشاپ هم می‌توان طراحی لوگو انجام داد. اما برای اینکه بتوانیم مفید و دقیق کار کنیم به نرم افزاری احتیاج داریم که تخصصی‌تر به مسئله لوگو و ساخت آرم توجه کرده باشد. نرم افزاری که کلیه ابزار و تجهیزات مورد نیاز را در اختیار ما بگذارید و هدف آن تنها طراحی لوگو باشد. گرافیست‌ها و کسانی که تجربه طراحی لوگو دارند این مطلب را به خوبی درک می‌کنند. شاید بتوان با آچار فرانسه بسیاری از مهره‌ها و پیچ‌ها را باز کرد، اما برای سریعتر شدن و بهتر انجام شدن کار، آچارهای مناسب و مختلف طراحی شده است.

نرم افزار طراحی لوگو

آشنایی با انواع نرم افزار طراحی لوگو

انتخاب یک نرم افزار طراحی لوگو می‌تواند مسیر سخت طراحی را برای شما کوتاه و در زمان شما صرفه جویی کند. نرم افزارهایی که معرفی خواهیم کرد، غالبا رایگان هستند و کار کردن با آنها ساده است. البته توضیح خواهیم داد که این کار، صرفا یک راه حل کوتاه مدت است. اگر می‌خواهید همه‌ی چشم‌ها جذب لوگوی شما شود، مسیر دیگری را باید دنبال کنید که در انتهای متن به آن اشاره خواهیم کرد.

 جالب است بدانید برای طراحی لوگو برخی از سایت‌ها نیز به وجود آمده اند. این سایت‌ها می‌توانند طرف مدت زمان کوتاهی به صورت آنلاین، لوگوی مورد نظر شما را طراحی کنند. البته طبیعی است که روش‌های کوتاه مدت، کیفیت کار پایین‌تری هم دارند. استفاده از سیستم‌های آنلاین شاید شما نتواند شما را به هدف و مقصدی که دارید برساند. در ادامه برخی از نرم افزارهای مناسب برای طراحی لوگو را به شما معرفی می‌کنیم در این لیست فتوشاپ را لحاظ نکرده ایم. فتوشاپ گل سرسبد همه نرم افزارهای طراحی است و نیازی به معرفی آن و اتلاف وقت شما وجود ندارد.

اهمیت طراحی لوگو

آشنایی با نرم افزار Adobe Illustrator

یکی از مشهورترین و حرفه‌ای ترین نرم افزار در میان انواع نرم افزار طراحی لوگو برای سیستم عامل ویندوز Adobe Illustrator نام دارد. استفاده از ویرایشگرهای حرفه‌ای و ابزار مورد نیاز برای طراحی لوگو از ویژگی‌های مثبت این نرم افزار است. نکته جالب ” Adobe Illustrator” این است که سازندگان این نرم افزار، انجمن‌ها و تاپیک‌هایی را درون آن طراحی کرده اند که طراحان مختلف بتوانند با یکدیگر گفتگو و تبادل نظر کنند. این نرم افزار در دو نسخه‌ی پولی و رایگان عرضه می‌شود. طبیعتا نسخه پولی آن امکانات بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهد، اما مطمئن باشید نسخه رایگان هم به اندازه کافی کاربردی و مناسب است.

نرم افزار Canva همه فن حریف

در میان انواع نرم افزار آنلاین طراحی لوگو ” Canva” بسیار موفق و حرفه‌ای عمل کرده است. این نرم افزار که محبوبیت بسیار بالایی هم دارد قادر است ظرف مدت زمان کوتاهی، لوگو آرم‌های بسیار جذاب و خاصی را طراحی کند. نکته مثبت و جذاب این اپلیکیشن، ساده بودن آن است. به این معنا که حتی کسانی که در زمینه طراحی و گرافیست، جزو مبتدیان به حساب می‌آیند، می‌توانند به خوبی با کاوانا کار کنند و نتیجه خوبی هم دریافت کنند. البته کاوانا دارای نسخه حرفه‌ای هم هست که شما می‌توانید با پرداخت مبلغی آن را برای خود فعال کنید. اما ویژگی‌ها و امکانات نسخه رایگان این نرم افزار کار شما را راه خواهد انداخت.

 از جذابیت‌های کاوانا، پشتیبانی از بیش از ۵۰ هزار قالب لوگوی آماده است. با این قابلیت به راحتی می‌توانید قالب و بیس لوگوی خود را انتخاب و اجزای دیگر را جایگذاری کنید. در ضمن کاوانا از سری برنامه‌های “درپ اند درگ” است. یعنی می‌توانید به راحتی با کشیدن و رها کردن فایل‌های مختلف خارج از برنامه، طراحی‌های خود را تکمیل کنید. برای شروع پروژه تنها کافی است به سایت Canva مراجعه کنید. پس از اتمام کار می‌توانید از قابلیت اشتراک گذاری پروژه استفاده کرده و آن را به نمایش عمومی بگذارید.

نرم افزار کاوانا
حرفه ای و قدرتمند مانند نرم افزار Logo Design Studio Pro

یکی از انواع نرم افزار طراحی لوگو (Logo Design Studio Pro) نام دارد. این نرم افزار در واقع شباهت زیادی با نرم افزار ” Adobe Illustrator” دارد. جلوه‌های تصویری جذاب و جدید، قالبی ساده و قیمت اشتراک ارزان‌، از ویژگی‌های خاص آن است. شرکت سازنده‌ی این ماشین طراحی لوگو، شرکت سامیت سافت است که آوازه‌ی بلندی در تولید نرم افزارهای طراحی دارد. این نرم افزار مخصوص سیستم عامل ویندوز است و می‌تواند یک مسیر ساده و مشخصی را برای طراحی لوگو در اختیار شما قرار دهد. نکته جالب سامیت سافت، پشتیبانی از ۶ هزار الگو و قالب آماده و همچنین بیش از ۶ هزار فونت و اموجی برای طراحی لوگو است. قابلیت “درپ اند درنگ” و استفاده از ترکیب رنگ‌ها خاص، نرم افزار شرکت سامیت سافت را خاص‌تر و محبوب‌تر کرده است.

مبتدی‌ها و افرادی که به تازگی می‌خواهند در دنیای طراحی لوگو قدم بگذارند، می‌توانند از این نرم افزار به عنوان یک تجربه بسیار خوب استفاده کنند. البته لازم ذکر است، اگر به دنبال طراحی‌های حرفه‌ای و خاص برای برندسازی و ایجاد تبلیغات هستید، این نرم افزار یا قالب‌های آن شاید به کار شما نیاید. لوگوها و آرم‌های طراحی شده با این نرم افزار، غالبا ساده و معمولی هستند.

انواع نرم افزار طراحی لوگو

لوگو ساز برای کسب و کار Hatchful

بسیاری از کسانی که به دنبال طراحی لوگو و ساخت آرم هستند، می‌خواهند از آن برای کسب و کار و فعالیت شغلی استفاده کنند. لوگوهای کاری ویژگی‌های متفاوتی نسبت به لوگوهای دیگر دارند. این لوگوها باید نشان و نماد شغل و فعالیت باشند و در واقع به نوعی معرف آن شغل نیز باشند. به همین جهت نرم افزار Hatchful یک گزینه مناسب برای طراحی لوگوی کاری است. در این نرم افزار برای شروع ابتدا کسب و کار و حوزه فعالیت خودتان را مشغول می‌کنید. به عنوان مثال فعالیت رستورانی را انتخاب می‌کنید. سپس این نرم افزار، غالب‌ها و لوگوهای مختلف را در این زمینه به شما نمایش می‌دهد. شما می‌توانید با ویرایش و ساخت لوگوی اختصاصی مربوط به خودتان، یک آرم خوشگل، جذاب و مرتبط با کارتان بسازید.

برای استفاده از این نرم افزار کافی است به سایت Hatchful مراجعه کنید. این نرم افزار کاملا رایگان است و نیازی به پرداخت هزینه برای طراحی وجود ندارد. در ضمن کار با ابزار طراحی این سایت بسیار ساده است و شما می‌توانید در پایان لوگوی خود را در انواع فرمت‌ها، خروجی بگیرید. البته استفاده از این سایت برای پروژه‌های بزرگ و سنگین توصیه نمی‌شود.

طراحی آنلاین لوگو

چگونه بهترین نرم افزار طراحی لوگو را پیدا کنیم؟

برای پیدا کردن بهترین نرم افزار طراحی لوگو باید به خواسته‌ها و اهداف خود نگاه کنید. این نرم افزارها در واقع مجموعه‌ای از قالب‌ها، نمادها، فونت‌ها و تصاویری هستند که برای ساخت لوگو در اختیار شما قرار دارند. اما لازم است بدانید اگر به دنبال یک طراحی حرفه‌ای و خاص هستید و می‌خواهید برای یک پروژه یا شغل مهم و بزرگ لوگو بسازید، با این نرم افزارها کار به جایی نخواهید برد. در مطلب طراحی لوگو حرفه ای به ویژگی‌های یک لوگوی حرفه‌ای و اختصاصی اشاره کردیم.

 یک آرم و لوگوی حرفه‌ای می‌تواند نماد و نمایشگر قدرت کار شما باشد. در واقع لوگوها اولین چیزهایی هستند که مشتریان و افراد در مواجه با یک فعالیت و کسب و کار به آن دقت می‌کنند. اگر لوگوی شما به صورت مبتدیانه طراحی شده باشد، نه تنها فایده‌ای نخواهد داشت بلکه به نوعی تبلیغات منفی برای شما خواهد بود. شما با یک لوگوی ضعیف به مشتریان خود اعلام می‌کنید ما حتی برای طراحی آرم هم اهمیت قائل نشده ایم. پس در واقع ساخت یک لوگوی اختصاصی و حرفه‌ای از نان شب هم برای شما واجب‌تر است. اما سوال اصلی اینجاست، چگونه این کار را انجام دهید؟

سفارش طراحی لوگو
طراحی حرفه ای لوگو در مجموعه استودیو هشت و چهار

به جای استفاده از صدها نرم افزار طراحی لوگو و اتلاف وقت و هزینه، از یک طراح لوگوی متخصص و حرفه‌ای کمک بگیرید. اگر می‌خواهید لوگوی شما چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره کند و کلاس کاری شما را بالا ببرد، مجموعه استودیو هشت و چهار به شما کمک خواهد کرد. تیم طراحی و گرافیست‌های حرفه‌ای این مجموعه قادرند با مناسب‌ترین هزینه و در کمترین زمان ممکن، حرفه‌ای‌ترین لوگوی ممکن را در اختیار شما قرار دهند.

در این مجموعه، علاوه بر دانش، مهارت و تخصص، خلاقیت و تجربه نیز وجود دارد که تضمینی بر نتیجه‌ای جذاب خواهد بود. استودیو هشت و چهار با انجام صفر تا صد فعالیت‌های طراحی سایت، سئو سایت و طراحی لوگو، مسیر شما را تا موفقیت هموار خواهد کرد.