قطعا بارها و بارها برای شما پیش آمده است که تنها با یک نگاه به یک آرم و لوگو، نام شرکت و مرکز مربوط به برند را حدس بزنید. ثبت لوگو و برند سازی یکی از جادوهای بسیار موثر در دنیای بیزینس، تجارت و هر فعالیتی است. در واقع برای هر کاری شما نیاز به طراحی لوگو حرفه ای و ساخت آرم و برند اختصاصی خودتان دارید. اگر در این صفحه هستید، یعنی این فکر به ذهن شما نیز خطور کرده است. به همین جهت همراه ما باشید تا صفر تا صد این مسئله را بررسی کنیم. همچنین اگر به دنبال ساخت یک آرم و برند خاص و متفاوت هستید، نگران نباشید. بهترین و ساده‌ترین مسیر رسیدن به آن را هم به شما ارائه خواهیم داد.

اهمیت طراحی لوگو حرفه ای

طراحی لوگو حرفه ای به اندازه تمام فعالیت شما اهمیت دارد. شاید از این جمله تعجب کنید اما کسانی که متخصص مارکتینگ و فعال بازار هستند به خوبی این جمله را درک می‌کنند. آرم و لوگوی شما بیانگر قدرت و کلاس کاری شما در یک فعالیت می‌باشد. در واقع لوگو یک نشان مختصر و بصری است که اگر به خوبی روی آن کار شده باشد و اصول برندینگ در آن رعایت شده باشد، هرکس با دیدن آن خود به خود شما و فعالیت شما را تصور می‌کند. به زبانی ساده‌تر، لوگو و آرم شما، شناسنامه‌ی فعالیت شماست. در واقع اگر می‌خواهید یک فعالیت حرفه‌ای داشته باشید نمی‌توانید نسبت به ساخت لوگو بی تفاوت باشید.

به شرکت‌های بزرگ دنیا توجه کنید. گاهی وقت در یک تبلیغ تلویزیونی، هیچ اشاره‌ای به شرکت مورد نظر نمی‌شود. یعنی دیگر کلیشه‌هایی مانند از شرکت فلان خریداری کنید. یا شرکت فلان تولید کننده یا فروشنده فلان محصول است، وجود ندارد. تنها یک فیلم و تبلیغ دقیق و در آخر نمایش یک لوگو. همین لوگو کار تمام آن جملات را خیلی بهتر و زیباتر انجام می‌دهد. به زبانی ساده‌تر، اهمیت طراحی لوگو در برند سازی مشخص می‌شود.

طراحی لوگو

برند سازی و رابطه آن با لوگو

اگر در دنیای بیزینس یا فعالیت‌های رقابتی هستید قطعا به موضوعی با نام برند سازی یا برندینگ برخورد داشته اید. برند سازی یکی از اصلی‌ترین و مهمترین فعالیت‌ها برای اعتبار گرفتن یک شغل و کار است. فرقی نمی‌کند بیزینس شما چقدر بزرگ یا چقدر کوچک است. تفاوتی ندارد کار شما فروشگاهی است، خدماتی یا حتی یک شرکت و مجموعه شخصی است. در هر کاری اگر می‌خواهید یک وجهه و چهره‌ی موفق اجتماعی بسازید باید برند سازی کنید. در این روند که ممکن است کمی زمانبر هم باشد اما بسیار اهمیت دارد، شما باید یک استراتژی خاص را دنبال کنید و برای به ثمر نشستن آن از ابزار مختلف استفاده کنید.

طراحی لوگو حرفه ‌ای و اختصاصی و یک قدم بسیار بزرگ برای برند سازی است. در واقع نماد برند شما لوگوی شماست. پس باید به گونه‌ای طراحی شود که قابلیت معرفی شما را داشته باشد. همه چیز در لوگو برای مسیر برند سازی شما مهم است. زمانی که به قله برسید، تنها آرم شما برای تبلیغات و گرفتن بازدهی کافی است. از مزایای برند سازی می‌توان به افزایش اعتبار، تبلیغات عمومی، افزایش مراجعه کنندگان، ایجاد یک فعالیت اختصاصی و… اشاره کرد.

برندسازی

مزیت های ساخت لوگو

همانطور که گفته شد، طراحی حرفه ای لوگو بسیار حساس و مهم است. اما چرا باید یک لوگوی اختصاصی درست کرد؟ بسیاری از فعالیت‌ها فاقد لوگو هستند، اما کار خود را ادامه می‌دهند. بله این حرف کاملا درست است. در یک جاده که به سمت یک مقصد و هدف می‌رود. می‌توان با پا حرکت کرد، با دوچرخه و یا حتی اتوبوس هم می‌توان در این مسیر حرکت کرد. از یک طرف دیگر می‌توان به سمت هدف پرواز کرد. در بازار امروز که یک فضای کاملا رقابتی در هر زمینه‌ای است برای اینکه بتوانید به هدف برسید و سرعت رسیدنتان مطابق انتظار باشد، باید از هر ابزاری استفاده کنید. یکی از این ابزار مهم لوگو است. زمانی که کلمه ماشین سواری به گوشتان می‌خورد، تصویر چند برند ناخودآگاه در ذهن شما نمایش داده می‌شود. این همان برند سازی به وسیله لوگو است. یک آرم و لوگوی اختصاصی دارای مزایای ویژه‌ای است.

  • معرفی برند و کمک به شناخت شما
  • افزایش اعتبار اجتماعی
  • تاثیرگذاری اولیه در ذهن مخاطب
  • هویت بخشی به فعالیت شما
  • نشان جایگاه و کلاس کاری
  • جذب اذهان
ویژگی های یک لوگو حرفه ای

گفته شد که طراحی لوگو حرفه ای در یک فعالیت بسیار اهمیت دارد. پس وجود لوگو به عنوان یک بخش مهم ثابت شد. اما چیزی که کمتر به آن دقت می‌شود، حرفه‌ای بودن آن است. یک لوگو برای اینکه بازخورد مثبت داشته باشد و بتواند کلیه انتظارات شما را برآورده کند باید دارای ویژگی‌های خاصی باشد. لوگو مانند پرچم یک کشور است. یک پرچم نمادی از الگوها و ارزش‌های یک ملت و جامعه آن است. در کشورهای مسلمان نماید الله یا هلال در کشورهای کاتولیک نماد صلیب، هر کشوری به نحوی ارزش‌هایش را در پرچمش به نمایش کشیده است. پس لوگو نیز باید به نمادی از شما و فعالیتتان باشد و این نمادها را باید به ظرافتی حرفه‌ای و دقیق به تصویر بکشد. یک لوگوی و آرم حرفه‌ای باید دارای ویژگی‌های خاصی باشد که به خوبی به نتیجه برسد. از جمله این مواردی که خواهیم گفت.

  • رنگ مناسب

رنگ یکی از مهمترین مسائل در طراحی لوگو و برند است. ذهن انسان رنگ‌ها را به خوبی به خاطر می‌سپارد. رنگ تیم فوتبال مورد علاقه، رنگ موی مورد علاقه، رنگ برند مورد علاقه و… انتخاب رنگ در لوگو بسیار مهم است. به برند ایرانسل توجه کنید. اولین چیزی که چشم شما را می‌گیرد رنگ زرد است. ایرانسل در این نمادسازی آنقدر قوی عمل کرده است که حالا رنگ زرد تبدیل به یکی از نمادهای این شرکت شده است. همین مسئله باعث می‌شود هر کجا که رنگ زرد را به موضوعات تلفن همراه، ارتباطات، اینترنت و… ببینید، خود به خود ذهن شما به سمت ایرانسل کشیده شود.

رنگی که در که لوگو استفاده می‌کنید، باید با تم اصلی کار شما و محیط فعالیت شما یکسان باشد. در واقع این رنگ را باید تبدیل به یک نماد دائمی کنید و در هر کجا که می‌توانید از آن استفاده کنید. این روش در ساخت برند نیز بسیار تاثیرگذار است.

انواع لوگو

  • ارتباط معنایی

زمانی می‌توان گفت یک طراحی لوگو حرفه ای بوده است که با دیدن آن سریعا مغز به هدف پی ببرد. بین لوگو و فعالیت باید ارتباط معنایی برقرار باشد. نوع طراحی باید به سبکی باشد که به صورتی شما را معرفی کند. یعنی اگر شخصی که شما را نمی‌شناخت به طراحی لوگوی شما را دید متوجه فعالیت شما شود. حال این ارتباط می‌تواند با اشکال و طرح‌های مختلف شکل بگیرد و یا نوعی تایپوگرافی از نام برند باشد.

  • ساده و حرفه ای

لوگو یک عکس یا بنر نیست که سراسر آن را با طرح‌های مختلف پر کنید. هر چقدر لوگوی شما ساده‌تر و کلاسیک‌تر باشد، حرفه‌ای بودن کار شما را نشان می‌دهد. زیبایی ظاهری و استفاده از فونت‌های مختلف در طراحی لوگو بسیار مهم است. اما برخی از لوگوها را مشاهده می‌کنیم به نحوی طراحی می‌شوند که حتی نمی‌توان نوشته آن را خواند. این کار نشان از غیرحرفه‌ای بودن آن طراحی دارد. به آرم شرکت‌های بزرگ در دنیا توجه کنید. آمازون به عنوان بزرگترین فروشگاه آنلاین در دنیا فعالیت می‌کند. لوگوی این شرکت نام انگلیسی آمازون است به همراه یک فلش نارنجی رنگ. ساده، بدون پیچیدگی، اما برندینگ.

البته نکته‌ای که باید به آن توجه شود این است که شرکت‌هایی مانند آمازون آنقدر بزرگ هستند که حتی اسم ساده آنها به نوعی برند محسوب می‌شود. شما اگر در اول کار هستید، بهتر است از ظرافت‌های حرفه‌ای در طراحی استفاده کنید تا برند شما کمی جلب توجه داشته باشد. رعایت دقیق این نکته از یک طراح حرفه‌ای بر می‌آید.

  • کیفیت و طراحی مناسب برای استفاده های مختلف

طراحی لوگو حرفه ای باید به گونه‌ای باشد که بتوان از لوگو در مکان‌های مختلف استفاده کرد. گاهی آن را روی یک تابلو حک می‌کنید، گاهی روی کاغذ چاپ می‌کنید، گاهی روی وسایل می‌چسبانید و گاهی از آن یک برچسب جذاب درست می‌کنید. لوگوی شما باید از نظر طراحی آنقدر زیبا باشد که صرف نظر از جنبه تجاری آن، جنبه‌ی زیبایی بصری داشته باشد. به آرم نایک دقت کنید. این آرم را حتی کسانی که بخشی از شرکت نایک نیستند برای زیبایی آن استفاده می‌کنند.

همچنین لوگوی شما باید دارای کیفیت مناسب باشد. به این صورت که قابلیت چاپ و استفاده در ابعاد مختلف آن ممکن باشد. طراح لوگو باید با ابعاد و کیفیت لازم آشنایی داشته باشد و لوگو را در چند فرمت مختلف از جمله فایل پی اس دی (psd)، فایل پی دی اف (pdf)، فایل جی پی جی (jpg)، فایل پی ان جی (png) و… ذخیره کند.

طراحی لوگو حرفه ای
هزینه ساخت لوگو و آرم حرفه ای بر چه اساس محاسبه می‌شود؟

ابتدا لازم است بگویم، به هزینه‌ای که بابت طراحی لوگو حرفه ای پرداخت می‌کنید، به چشم یک هزینه اضافی نگاه نکنید. لوگوی خوب و جذاب می‌تواند تا چندین برابر هزینه را بازگردانی کند و تا سالها برای شما در جهت برند سازی مفید و موثر باشد. لوگو نشان و نماد اصلی فعالیت شماست پس به طراحی آن دقت کنید. هزینه طراحی‌های مختلف با توجه به پارامترهای گوناگون، متفاوت است. زمان صرف شده و انرژی که روی کار گذاشته می‌شود ارزش بسیار بالایی دارد. از طرفی برخی از قیمت‌های پایه توسط صنف طراحان گرافیک تصویب می‌شود. پس همه قیمت‌ها به کیفیت کار شما بستگی دارد.

تیم طراحی لوگو

طراحی لوگو حرفه ای با استودیو هشت و چهار

برای طراحی لوگو حرفه ای ویژگی‌های خاصی مانند مهارت، تجربه، تخصص و خلاقیت لازم است. همین حالا اگر در گوگل سرچ بزنید با دنیایی از لوگوها مواجه می‌شوید. اما چیزی که شما نیاز دارید یک طراحی و آرم اختصاصی و خاص است. چیزی که هرکس با دیدن آن جذب شناخت بیشتر شما شود. برای این کار باید از طراح حرفه‌ای و متخصص کمک بگیرید. پیدا کردن چنین فردی که تجربه کافی داشته باشد و بتواند آنچه که در رویای شماست را روی صفحه مانیتور به نمایش دربیاورد کار ساده‌ای نیست. تیم استودیو هشت و چهار این چالش را قبول کرده و مدتهاست از آن سربلند بیرون آمده است. این مجموعه با استفاده از کادر حرفه‌ای و طراحان گرافیک متخصص، توانسته است رضایت همکاران و همراهان گرامی را به خوبی به دست بیاورد. رضایت شما تضمینی است، زیرا فعالیت ما حرفه‌ای و تمام عیار است.

در این مجموعه می‌توانید کلیه فعالیت‌های طراحی لوگو، طراحی آرم، برندسازی و… را با خیال راحت از صفر تا صد به دست افراد کاربلد و با تجربه بسپارید. هم اکنون می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و همچنین استفاده از مشاوره رایگان با استودیو هشت و چهار در ارتباط باشید.