آیا تا به حال خرید اینترنتی یا آنلاین داشته‌اید؟ با مزایای فروشگاه اینترنتی آشنا هستید؟ در این مطلب قصد داریم داغ ترین و بزرگترین بازار حال حاضر جهان را به شما معرفی کنیم. اگر از دسته‌ی افرادی هستید که منتظر فرصت‌ها نمی‌مانند بلکه آنها را می‌سازند، این مطلب می‌تواند شروع یک آینده درخشان برای شما باشد. با گسترش روز به روز بازار اینترنتی و آنلاین، فرقی نمی‌کند مصرف کننده باشید یا فروشنده، شما هم باید سهم خود را از این گنج بزرگ به دست آورید. در مطالب قبلی در ارتباط با طراحی سایت فروشگاهی صحبت کردیم. در این مطلب مزایای حضور و استفاده در بازار آنلاین را بررسی خواهیم کرد. همچنین بهترین مسیر ورود به این فضا را در اختیار شما قرار می‌دهیم. همراه ما باشید.

فروش اینترنتی، آغاز تحول تاریخی

طبق آمار رسمی در سالهای اخیر، استفاده مردم جهان از اینترنت برای خرید و فروش، ۴۰۰% برابر شده است. تصور کردن این میزان از رشد و تصاعد دیوانه کننده است. جالب است بدانید این رشد متوقف نشده و روز به روز در حال پیشرفت است. مزایای فروشگاه اینترنتی و خرید آنلاین باعث شده است که یک بازار دوم، در کنار بازار دنیای واقعی فعالیت داشته باشید. بازاری که بزرگتر، پرسودتر و جذاب‌تر از بازار سنتی است. فضای اینترنت نه تنها به بازار سنتی آسیب نرسانده بلکه باعث پیشرفت و توسعه آن شده است. اتفاقاتی مانند بیماری همه گیر کرونا و قرنطینه‌های سراسری، حرکت مردم به این فضا را سریعتر کرده است.

در کشورمان امروزه بیش از ۴۰ درصد خریدها به صورت مجازی انجام می‌شود. بیش از نیمی از مشاغل دارای شعبه اینترنتی هستند و در فضای مجازی مشغول ارائه محصولات می‌باشند. آنلاین شاپ‌ها روز به روز در حال افزایش هستند و یک بستر فوق العاده برای تجارت ایجاد شده است. در واقع، رونق گرفتن فروش‌های اینترنتی را می‌توان آغاز برگ جدیدی در دفتر تحول تاریخ بشریت دانست. در ادامه اشاره می‌کنیم چه فوایدی در این کار وجود دارد و چه چیزی باعث برتری آن شده است.

فروشگاه اینترنتی

مزایای فروشگاه اینترنتی برای فروشنده

تصور کنید قرار است از یک رودخانه کوچک، به یک دریای بزرگ عزیمت کنید. مزایای فروشگاه اینترنتی این امکان را به شما می‌دهد که نامحدود باشید و در دنیای شغل و فعالیتتان پرواز کنید. مهمترین مسئله در مشاغل فروشگاهی، بازار فروش است. بگذارید با یک مثال ساده، بهتر توضیح دهیم. تصور کنید یک فروشنده لباس هستید. برای فروشگاه لباس خود، کدام مکان را انتخاب می‌کنید؟ مغازه‌ای در مرکز شهر و در یک پاساژ پر تردد، یا فروشگاهی در حاشیه شهر و در مکانی خلوت؟ هر کجا افراد بیشتری وجود داشته باشد، مشتری بیشتری نیز وجود دارد. اینترنت از این نظر یک فضای شگفت انگیز در اختیار شما قرار می‌دهد. در ادامه مزایای بیشتری از فروشگاه‌ها و سایت‌های فروشگاهی در اختیار شما قرار می‌دهیم.

  • در اینترنت نامحدود هستید

یکی از مشکلات فروشگاه‌های محدودیت است. این محدودیت شامل مکان، محصولات و مشتری‌ها می‌شود. شخصی که در یک پاساژ در منطقه‌ای از شهر مغازه دارد، نهایتا حوزه فعالیت او در همان شهر و منطقه باشد. مشتریان محدود به بازار همانجا هستند. اما این محدودیت در اینترنت وجود ندارد. یک شرکت فروشگاهی بزرگ مانند آمازون، به عنوان بزرگترین فروشگاه آنلاین در جهان، از شرقی‌ترین نقطه زمین تا غربی‌ترین قسمت آن، مشتری دارد و محصولاتش در سراسر جهان به فروش می‌رسد. این اتفاق می‌تواند برای شما هم رخ بدهید. در وسعتی به اندازه خودتان. مثلا، می‌توانید از سراسر ایران مشتری داشته باشید. محصولات خود را به شهرهای مختلف ارسال کنید و هیچ محدودیتی در این کار نداشته باشید.

  • ۲۴ ساعته کسب درآمد کنید

یکی از جالب‌ترین مزایای فروشگاه اینترنتی دائمی بودن آن است. در اینترنت تعطیلی وجود ندارد. در فروشگاه‌های سنتی، تا زمانی که شما در فروشگاه هستید، کاسبی می‌کنید. اما در اینترنت فروشگاه شما ۲۴ ساعته باز است. حتی زمانی که شما در خواب هستید، مشتریان می‌توانند از اجناس شما دیدن کنند، سفارش صحبت کنند و خرید خود را نهایی کنند. به دنیای رفاه تکنولوژی سلام کنید!

مزایای فروشگاه اینترنتی

  • کیفیت خدمات را بیشتر کنید

چانه زدن با تمام مشتریان به صورت حضوری کار سخت و طاقت فرسایی است. خیلی از مواقع خستگی و یا مشکلات دیگر باعث می‌شود که خدمات شما در جذب مشتری ضعیف شود و اصطلاحا بسیاری از مشتریان را از دست بدهید. در حالی که در اینترنت خستگی معنا ندارد. شما به راحتی می‌توانید کیفیت خدمات را بالا ببرید و آن را به صورت یکسان در اختیار مشتریان قرار دهید. می‌توانید جشنواره فروش بگذارید، کد تخفیف قرار دهید و… حتی می‌توانید با دریافت اطلاعات از مشتری، محصولات مورد پسند او را در اختیارش قرار دهید و فرایند خرید را برای مشتریان لذت‌بخش کنید.

  • کاهش هزینه‌ها

از اصلی‌ترین و مهمترین مزایا فروشگاه آنلاین کاهش هزینه‌های جاری است. از هزینه‌های نیروی انسانی گرفته تا، اجاره، آب و برق و گاز و هزینه‌های مصرفی بدون بازگشت، در سایت فروشگاهی وجود ندارد. کلیه‌ هزینه‌هایی که در سایت خود می‌کنید، اولا بسیار کمتر از فروشگاه سنتی است، ثانیا این هزینه ها مانند سرمایه گذاری‌هایی هستند که به راحتی به جیب شما باز می‌گردند. به عنوان مثال هزینه‌ای که بابت سئو می‌پردازید، در واقع چند برابر آن را با فروش به دست می‌آورید. برای آشنایی بیشتر با این مطلب می‌توانید مقاله سئو سایت را مطالعه کنید.

  • امکان رقابت

فروشگاه‌های سنتی امکان رقابت کمتری دارند. یعنی شما اگر توانایی اجاره و یا خرید فروشگاه در پاساژ یا خیابان هدف را نداشته باشید، رسما از دور رقابت خارج می‌شوید. و یا حداقل برای رقابت کردن باید توان مضاعفی بگذارید. در صورتی که در اینترنت هرکس به اندازه توان و تلاشی که صرف می‌کند، نتیجه می‌گیرد. شما می‌توانید ایده‌ها و خلاقیت‌های خود را به نمایش بگذارید و از آن نتیجه بگیرید.

طراحی سایت فروشگاهی

مزایای آنلاین شاپ برای مشتری

مزایای فروشگاه اینترنتی صرفا برای فروشنده و صاحب سایت نیست. این بسترهای فروش مجازی مزیت‌ها و فرصت‌های فوق العاده‌ای را برای مشتریان هم به وجود آورده است. یک صاحب سایت فروشگاهی و تجارت آنلاین باید این مزیت‌ها را بشناسد تا بتواند امکانات لازم برای آنها را فراهم و نیازهای مشتری را برطرف کند. همه چیز در دنیای خرید و فروش، حول محور نیاز مشتری می‌چرخد، پس اگر شما این نیازها را بدانید، موفق تر خواهی بود. برخی از مزایا و فواید فروشگاه‌های اینترنتی برای مشتریان به این شرح زیر است.

  • صرفه جویی در زمان و هزینه ها

با ظهور فروشگاه‌های آنلاین دنیای خرید و فروش تغییرات زیادی داشت. حالا دیگر برای خرید یک لباس لازم نیست زمان زیادی صرف کنید، از خیابان‌های شلوغ عبور کنید، دنبال جای پارک بگردید، چندین مغازه را مرور کنید و برای هر کدام زمان مصرف کنید. حالا با چند کلیک و دسترسی به اینترنت می‌تواند در هر نقطه‌ای که هستید، خرید خود را انجام دهید. در خانه بنشینید، چای بنوشید و خرید کنید. شما حتی می‌توانید نصف شب، اول صبح، وسط روز و یا در هر زمان دیگری خرید خود را ثبت کنید. در این حالت تا چه اندازه در زمان، انرژی و هزینه صرفه جویی کرده اید؟

  • خرید آسان و مطمئن

یکی از مهمترین و خاص‌ترین مزایای فروشگاه اینترنتی خرید آسان و مطمئن است. صاحبان سایت باید بتوانند با ایجاد درگاه‌های معتبر بانکی، مسیر ثبت سفارش را برای مشتریان هموار کنند. مشتریان نیز به راحتی با مقایسه چند محصول و رسیدن به نتیجه نهایی، به راحتی و چند تا کلیک سفارش خود را نهایی می‌کنند.

  • تنوع بالا در محصولات

هنگام خرید یک لباس یا محصولی دیگر در خیابان، چه تعداد فروشگاه و محصول را می‌توانید بررسی کنید؟ حتی اگر انرژی لازم برای این کار را داشته باشید، خستگی و اتلاف انرژی اجازه بررسی کردن موارد بیشتر را به شما نخواهد داد. در سایت‌های فروشگاهی می‌توانید به راحتی و در عرض چند دقیقه صدها مدل محصول مختلف را همراه با توضیحات، مقایسه‌ها و نظرات مشتریان مشاهده کنید. می‌توانید چند محصول را همزمان پرداخت کنید. یک مزیت دیگر این است که، لازم نیست با فروشندگان مختلف سر و کله بزنید و مجبور به گوش دادن صحبت‌هایشان شوید. همه چیز در اختیار شماست.

خرید از سایت فروشگاهی
هزینه طراحی سایت و راه اندازی فروشگاه های اینترنتی

بعد از بررسی ویژگی‌ها و مزایای فروشگاه اینترنتی حال می‌خواهیم کار را شروع کنیم. برای رسیدن به قله و هدف باید برنامه دقیق داشت. اگر می‌خواهید نتیجه بگیرید باید بدانید کار چگونه انجام می‌شود. قبل از هر چیز باید بودجه بندی کنید و هزینه‌های لازم را کنار بگذارید. هزینه‌های راه اندازی یک سایت با ماهیت فروشگاهی، به عوامل مختلفی بستگی دارد. ابتدا باید هدف و وسعت سایت در نظر گرفته شود. طراحی سایت و چینش آن، امکانات مورد نیاز آن، هزینه‌های راه‌اندازی، سئو کردن سایت و… بخشی از این پارامترها است.

هر چند این هزینه ها نوعی سرمایه گذاری محسوب می‌شوند، اما باید مراقب باشید. باید توجه کنید که هزینه‌های پرداختی ارزش نتیجه‌ای که به دست می‌آورد را داشته باشد. این مسیر دارای پیچدگی‌های زیادی است که به راحتی قابل برطرف شدن است. کافی است کار را به کاردان بسپارید.

صفر تا صد خدمات سایت فروشگاهی در استودیو هشت و چهار

مجموعه استودیو هشت و چهار، آماده است تا بار بزرگی را از دوش شما بردارد. اگر می‌خواهید رویاهای خود را در آغوش بگیرید و با آرزوهای خود قدم بزنید، ما در کنار شما خواهیم بود. استودیو هشت و چهار مجموعه‌ای است که کلیه خدمات مربوط به سایت از طراحی سایت فروشگاهی تا سئوی آن را بر عهده می‌گیرد. شما می‌توانید از کلیه مزایای فروشگاه اینترنتی بهره مند شوید و خدمات اختصاصی خود را راه اندازی کنید. لازم به ذکر است، کلیه فعالیت‌ها در این مجموعه به صورت کاملا تخصصی و حرفه‌ای با هزینه‌های منصفانه انجام می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره، تماس بگیرید.