GRAPHIC DESIGN

بررسی ایده طراحی نشانه

دیزاین نشانه برای این شرکت را از تهیه بریف با همکاری نماینده این مجموعه آغاز کردیم.کلید واژه های اساسی که برای طراحی به آنها نیاز داشتیم استخراج شد.جوان و پویا ، دخترانِ نوجوان و معتبر. این لغات شالوده اصلی طراحی ما را تشکیل خواهد داد.
در مرحله ابتدایی روی تایپو گرافی کلمه صاحب کار کردیم.چند اتود پیشنهادی دریافت نموده بودیم،از این رو که اتود های دریافت شده دستی بودند آنها را در غالب نرم افزاری اجرا نمودیم.اما با توجه به بریف دریافت شده و استراتژی مورد نظر طرح را حذف شده در نظر گرفتیم به این دلیل که فضای پویا و جوانی را ایجاد نکرده بود و به هیچ وجه مناسب جامعه مخاطب مد نظر ما بود.در ادامه تمام طرح های اجرا شده نمایش داده خواهد شد.
در قدم بعد المان های مرتبط با آموزش را بررسی نمودیم.در این بخش رقبا را نیز بررسی نمودیم برای مثال موسسه آموزش زبان کاوش ،از ذره بین و تایپوگرافی کلمه کاوش و کلاه فارق التحصیلی استفاده نموده است.موسسه زبان گویش از المان کره زمین و مونوگرام حرف G انگلیسی استفاده نموده است.
در بررسی ها به نکات کلیدی دست یافتیم که می توانست در لوگو یه آموزشگاه زبان نشان دهنده اهداف ما باشد:
کتاب ، قلم ، نیمکت ، کره زمین ، تخته سیاه ، کلاه فارق التحصیلی، علامت لیسانس و درجه ، مونوگرام حرف S ،چهره صاحب ابن عباد ، علامت تیک و …
در ابتدا از تلفیق دو کتاب و ترکیب با حرف انگلیسی S استفاده نمودیم.اما به دلیل اینکه کتاب به تنهایی پاسخ گوی مسئله ما نبود از این مورد گذشتیم.در تایپوگرافی کلمه صاحب هم ایده های مختلفی را بررسی نمودیم. از خط ثلث و ترکیب آن با لحن شکسته نستعلیق استفاده نمودیم اما کماکان پاسخ گوی نیاز ما برای دیزاین نبود.در قسمت تایپوگرافی سعی کردیم به اهداف اصلی پایبند باشیم.جوانی و پویایی را با گوشه های غیر تیز نشان دادیم و در اصطلاح به خط دور اضافه کردیم.تناسبات هندسی را به صورت کامل رعایت کردیم تا باعث ایجاد انسجام در کلیت طرح شود.
در قسمت المان طراحی شده از تلفیق دو اَبر مطلب استفاده کردیم تا نشان دهنده مکالمه باشد. یکی از ابزار های نمایش دادن هدف یک آموزشگاه زبان که همان توانمند سازی دانش آموزان برای ایجاد ارتباط با زبان های دیگر است با این المان محقق می شود.یکی از ابر های مورده استفاده را توخالی در نظر گرفتیم و با ابر دیگر در حالت ترکیب شده با هم قرار دادیم تا نشانه ا از ارتباط نزدیک در لوگو وجود داشته باشد. ابر مطلب ها را با حالت شکل هندسی ایکون لیسانس تلفیق کردیم که تداعی کننده حس اعتبار باشد.
در ادامه طرح، طراحی شده،تناسبات رعایت شده و کاربرد های لوگوی مورد نظر را خواهیم دید.