نبودن سایت در نتایج سرچ گوگل یکی از رایج ترین مشکلاتی است که صاحبان وب سایت های نو پا با آن مواجه می شوند. در اکثر موارد اینگونه است که تمامی نکات سئو سایت را در روند کار خود استفاده کرده اند اما باز هم مشکلاتی مربوط به عدم نمایش سایت در نتایج سرچ گوگل را دارند. دلایل مختلفی وجود دارد که دست به دست هم می‌دهند و سایت شما را از عرصه دور می‌کند. قبل از گفتن این دلایل، لازم است که بدانید وقتی شما در گوگل می خواهید وب سایت خود را پیدا کنید در واقع شما به دنبال صفحه ای از سایت خود هستید اینکه تفاوت پیدا کردن خود سایت و پیدا کردن صفحه ای از سایت را متوجه باشید نکته حائز اهمیتی است. سه حالت کلی وجود دارد که اساس به نمایش در آمدن یک صفحه سایت در نتایج گوگل هستند.

۱.صفحه سایت نتیجه مناسبی برای کلمه کلیدی است که بهتر است رتبه خوبی در نتایج سرچ گوگل داشته باشد.

۲. گوگل باید بداند که سایت شما وجود دارد، فعالیت می کند و به تمامی صفحات آن دسترسی کامل داشته باشد.

۳. ثابت کردن به گوگل که صفحه مورد نظر لیاقت و شرایط حضور در کنار سایت های برتر را دارد و پاسخ مناسبی برای پرسش کاربران را دارا است.

عدم نمایش سایت در گوگل
عدم نمایش سایت در گوگل

۷ دلیل برای نبودن سایت در نتایج سرچ گوگل

  • وب سایت شما بسیار جدید است

اگر وب سایت تان را تازه تاسیس کرده اید هنوز زمان لازم است تا گوگل آن را شناسایی کرده و به این نتیجه برسد که آیا شرایط خوبی برای آوردن در نتایج سرچ را دارد یا خیر. برای آگاه شدن از این مطلب می توانید از عبارت site: yourwebsite.com استفاده نمایید. اگر با این روش حتی یک نتیجه پیدا شود یعنی گوگل شما را می شناسد.

اکثر سایت ها موردی به نام robot.txt دارند که این فایل به موتور جستجو اعلام می کند که به چه قسمت هایی می تواند ورود پیدا کند و به چه قسمت هایی خیر. پس در نتیجه گوگل نمی تواند URL هایی که در این فایل آنها را بلاک کرده باشد کراول کند پس اگر نتواند صفحه ای را با واسطه خزنده خود کراول کند آن را در نتایج سرچ گوگل نخواهید دید. برای اطلاع از چنین مشکلاتی اگر شما حساب Google Search Console دارید به راحتی از این مشکل آگاه می شوید. اگر این اشکال به شما اطلاع داده شد می توانید با مراجعه به قسمت Coverage موضوع را بررسی کنید.

  • نداشتن بک لینک هایی با کیفیت بالا

لینک سازی نا مناسب ممکن است علت ایندکس نشدن سایت در گوگل باشد لازم به ذکر است حتی اگه مشکلی در راستای نبودن نتیجه در سرچ گوگل را ندارید بازهم به گوگل ثابت کنید که لیاقت کسب رتبه برتر را دارید. در الگوریتم رتبه بندی گوگل فاکتور های زیادی مورد توجه است. یکی از اصلی ترین فاکتور ها بک لینک ها هستند. اگر شما نتوانید عملکرد مناسبی در لینک سازی داشته باشید پس گوگل این را به عنوان یک امتیاز منفی برای شما در نظر می گیرد و در نتیجه باعث عدم نمایش صفحات سایت شما در SERP ها می شود.

  • صفحات سایت اعتبار خوبی ندارند

اعتبار یکی از مهمترین دلایل نبودن سایت در نتایج سرچ گوگل است. الگوریتم رتبه بندی صفحات سایت در گوگل بر اساس Page Rank شکل گرفته که این مورد لینک هایی که یک صفحه سایت دارا است را به عنوان رای هایی برای افزایش اعتبار آن در نظر می گیرد. البته Page Rank توسط گوگل از حالت عمومی خارج شده پس دیگر با آن نمی توان اعتبار صفحه سایت را مشخص کرد ولی دقت کنید خروج آن از حالت عمومی به معنی عدم وجود آن نیست. شما می توانید برای اندازه گیری اعتبار سایت تان از ابزار های دیگری در گوگل استفاده کنید.

  • عدم وجود سایت در نتایج سرچ گوگل به دلیل مرتبط نبودن با هدف جستجو

یکی از فاکتور های منفی برای گوگل همسو نبودن مطالب ارائه شده در محتوا با هدف جستجو است. اگر می خواهید که بهترین و مفید ترین محتوا را برای کاربران خود ارائه کنید سعی کنید که روی هدف جستجو تمرکز کرده و مطالب نوشته شده با آن مرتبط باشد. ی

  • وجود مشکلات در زمینه dupli cate content

این زمینه به معنی این است که یک محتوا تکراری زیر شاخه URL متفاوت باشد. سعی گوگل بر ایندکس کردن محتوا تکراری و کپی شده است چرا که اینکار باعث بیهوده پر شدن فضای ایندکس گوگل می شود. گوگل تنها در صورتی صفحاتی را که محتوا شبیه به هم دارند را ایندکس می کند تا شما بتوانید راهنمای جامع و فوق العاده تگ های Cononical استفاده کرده باشید. اگر از این تگ استفاده کنید گوگل صفحه ای را برای ایندکس کردن انتخاب می کند که ارزش بالاتری داشته و صفحه ای دیگری که محتوایی شبیه به اولی دارد در نتایج سرچ گوگل نخواهید دید.

  • عدم نمایش سایت در نتایج سرچ گوگل به دلیل جریمه شدن توسط این موتور جستجو

یکی از دلایل اصلی عدم نمایش سایت در جستجو گوگل جریمه از طرف خود این موتور جستجو است. بسیاری از افرادی که سوال دارند چرا سایت من در سرچ گوگل نیست یاید بررسی کنند که توسط گوگل جریمه شده اند یا خیر. جریمه گوگل به دو صورت دستی و یا با استفاده از الگوریتم خاصی است.

نبودن سایت در نتایج سرچ گوگل
نمایش سایت در موتور جستجو

برخی دیگر از دلایل عدم نمایش سایت در موتورهای جستجوگر

دلایل مختلفی برای نبودن سایت در نتایج سرچ گوگل وجود دارد. چند مثال از این دلایل عبارتند از:

۱. خطا در سرور هاستینگ: اگر سرور شما با مشکل روبرو شده باشد، ممکن است سایت شما در دسترس نباشد.

۲. مشکلات DNS: اگر DNS سایت شما مشکل داشته باشد، کاربران نمی‌توانند به سایت شما دسترسی پیدا کنند.

۳. مشکلات در کد سایت: اگر کد سایت شما با مشکل روبرو شده باشد، ممکن است باعث شود که سایت شما به درستی کار نکند.

۴. پردازشگر بار سایت: اگر ترافیک سایت شما بسیار زیاد باشد یا پردازشگر بار سایت شما مشکل داشته باشد، ممکن است باعث شود که سایت شما به صورت کامل در دسترس نباشد.

۵. فیلترینگ از سوی ISP: بعضی از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنت، به دلایلی تلاش می کنند تا برخی سایت‌ها را برای کاربران خود فیلتر کنند. در این صورت، کاربران نمی‌توانند به سایت شما دسترسی پیدا کنند.

با توجه به این دلایل، بهتر است با مدیریت هاست یا شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنت (ISP) تماس بگیرید تا دلیل عدم نمایش سایت شما را بفهمید.

چگونه در گوگل دیده شویم؟
چگونه در گوگل دیده شویم؟

راهکار هایی برای نمایش در نتایج سرچ گوگل

ثبت کردن سایت در صفحه جستجو گوگل

وب سایت و نقشه سایت را برای نمایه سازی به گوگل ارائه دهید. با ارسال نقشه سایت به گوگل به عنوان جستجو وب سایت می گویید که سایت شما وجود دارد. این تنها استفاده از کنسول جستجو نیست از این ابزار برای انجام کار های مفید دیگر نیز استفاده می کنند که عبارتند از: برای اطلاع از کسانی که به سایت شما می پیوندند، اطلاع به گوگل که آیا نسخه های مختلفی از وب سایت شما در کشور های مختلفی هست یا نه، مشاهده انواع جستجو هایی که باعث ترافیک در سایت شما می‌شود.

ثبت سایت خود در Google My Business

اینکار به شما کمک می کند تا در نتایج جستجوی جغرافیایی مربوطه ظاهر شوید. این تایید به گوگل این امکان را می دهد تا کسب و کارتان را در مکانی که بیان کرده اید تا فعالیت کند را نشان دهد و این بدان معنی است که شما شانس بیشتری برای حضور در نتایج جستجو و نقشه های گوگل برای افرادی که در آن شما را جستجو می کنند دارید. نکته مهم راجب گوگل بیزینس این است که بخش بزرگی از سئو محلی است و اگر تجارت تان به منطقه جغرافیایی متکی است حیاتی است که در آن ثبت نام کنید. با این کار می‌توانید مشکل نبودن سایت در نتایج سرچ گوگل را برطرف کنید.

استفاده از هاست با کیفیت

این ویژگی برای بررسی سرعت سایت شما است که شامل یک چک لیست از کار هایی است که شما باید برای بهبود سرعت وب سایت انجام دهید. اهمیت سرعت سایت در تلفن های هوشمند مهم است. یعنی افرادی که با تلفن هوشمند به سایت ها دسترسی دارند سرعت سایت برایشان خیلی مهم است.

سئو ساده و فوق العاده

کلمات کلیدی مناسب انتخاب کنید و از آن به طور استاندارد در سراسر متن، در عنوان سئو، عناوین صفحه، توضیحات متا و آدرس های اینترنتی خود استفاده کنید. شناسایی کلمه کلیدی برای وب سایت مهم است موضع تحقیق باید در راستای کلمات کلیدی باشد.

پیوند هایی در سایت خود ایجاد کنید

اگر عناوین صفحه ای ، توضیحات متا و URL ها را به طرز خارق العاده بسازید معمولا این ها بی فایده هستند مگر اینکه لینک هایی به وب سایت خود داشته باشد. بک لینک در واقع پیوند هایی از سایت دیگر به سایت شما هستند و به معنای ساده تر گوگل آنها را به عنوان رای برای محتوا شما می شمارد. بهتر است که این بک لینک ها از سایت های بسیار معتبر باشند.

شرکت طراحی و سئو سایت
شرکت طراحی و سئو سایت

نمایش سایت شما در گوگل با استودیو هشت و چهار

استودیو هشت و چهار توانسته با سابقه خود در زمینه طراحی سایت حرفه ای با بهترین تکنیک ها و پشتیبانی رایگان تا ۶ ماه موقعیتی مناسب را برای شما عزیزان فراهم کند. از دیگر خدمات شرکت: دیجیتال مارکتینگ، ساخت مستند و تیزر های تبلیغاتی، تولید محتوا، طراحی گرافیک، عکاسی، ساخت برند و موشن گرافی و… را می توان نام برد. در صورت نیاز به هر یک از خدمات ارائه شده با کلیک بر استودیو هشت و چهار با مشاوران ما از طریق سایت ارتباط برقرار کنید.