امروزه طراحی سایت دغدغه بسیاری از شرکت ها و افراد است. یکی از پربازدیدترین و پرجستجوترین سایت‌ها، مربوط به حوزه تجهیزات پزشکی و لوازم آن است. در واقع طراحی وب سایت تجهیزات پزشکی دارای حجم تقاضای بسیار بالایی است. البته هنوز این حوزه فعالیت در ابتدای مسیر خود می‌باشد، پس تا زمان هست، فرصت را از دست ندهید و خود را در میان اولین‌ها و برترین‌ها قرار دهید. داستان سایت تجهیزات پزشکی با دیگر سایت‌ها متفاوت است. به همین جهت اگر می‌خواهید خاص باشید، متفاوت عمل کنید و بهترین سود و نتیجه را به دست آورید، باید اصول و اقداماتی را رعایت کنید. در این مطلب قصد داریم، همه چیز را در این زمان در اختیار شما قرار دهید. همراه ما باشید تا نکات طلایی را بدانید.

اهمیت ساخت سایت تجهیزات پزشکی

طراحی وب سایت تجهیزات پزشکی یک موقعیت فوق العاده برای افرادی است که در این زمینه فعالیت دارند. اما چرا؟ سالهاست که بحث تجهیزات و ابزار پزشکی در ایران، در حالت آشفته‌ای قرار دارد. بیش از ۶۰ درصد وسایل به صورت وارداتی در بازار وجود دارد. خریداران اطلاعات کامل و مرجع دقیقی برای خرید تجهیزات خود ندارند. در واقع شما با یک بازار مواجه هستید که آماده پذیرش فروشنده بهتر هستند. اینترنت یکی از بهترین مکان‌ها برای جذب این افراد و ارائه محصولاتی است که به آن نیاز دارند. تجهیزات پزشکی چیپس و پفک نیست که بتوان از هر جایی خریداری کرد. از طرفی حجم خرید این محصولات به علت گسترش مطب‌ها و مراکز درمانی بسیار زیاد شده است.

طراحی سایت تجهیزات پزشکی این امکان را به شما می‌دهد که بازار هدف گسترده‌ای را جمع آوری کنید. با این کار می‌توانید تمام ایران را بازار خود بدانید و در آن بازاریابی کنید. ویژگی‌هایی که سایت در اختیار شما قرار می‌دهد می‌توانید دنیای کسب و کار و فروش شما را متحول کند. دیگر لازم نیست مشخصات و خصوصیات هر محصول را نفر به نفر برای افراد محدودی به صورت فیزیکی توضیح دهید. حالا فرصت این را دارید که با یک طراحی زیبا و دقیق و همچنین سئو کردن سایت، بازار را به چنگ خود درآورید. در مطلب سئو سایت توضیحات لازم را در این زمینه ارائه کرده‌ایم.

وب سایت تجهیزات پزشکی

نکات مهم برای طراحی وب سایت تجهیزات پزشکی

همانطور که گفتیم طراحی وب سایت تجهیزات پزشکی دنیای متفاوتی از دیگر سایت‌های فروشگاهی دارد. در این مدل از سایت‌ها، مخاطب هدف شما افراد عادی و مردم کوچه و خیابان نیستند. شما باید بتوانید از میان پزشکان و مسئولان حوزه پزشکی، مخاطب جمع آوری کنید و توجه آنها را به محصولات خود جلب کنید. برای این کار نکات و اقدامات مهمی لازم است که آنها را بررسی می‌کنیم.

  • نیازشناسی

اولین نکته برای فروش بیشتر هر محصولی از جمله تجهیزات پزشکی، شناخت نیاز است. شما باید ابتدا با به دست آوردن یک آمار کلی و تقریبی، بیشترین تجهیزات مورد نیاز در میان مراکز پزشکی ایران را شناسایی کنید. همچنین باید بازار را به خوبی بررسی کنید، برندها را بشناسید و ویژگی محصولات را به دست آورید. با این کار می‌توانید نیازهای مشتری را مورد هدف خود قرار دهید و در سایت پیاده کنید. به عنوان مثال اگر نیاز مراکز پزشکی به یک دستگاه خاص است، می‌توانید بخش اختصاصی برای آن در سایت درست کنید تا کاربر به محض ورود آن را دیده و به آن محصول توجه کند. رفع کردن نیازهای در طراحی قالب وب سایت به راحتی امکان پذیر است.

  • جلب اعتماد

اعتماد، آخرین تیکه از پازل بزرگ فروش تجهیزات پزشکی است. محصولات پزشکی با دیگر محصولات بسیار متفاوت هستند. برخی از این تجهیزات با جان و سلامت بیماران ارتباط دارند. برخی دیگر قیمت بالایی دارند و امکان خرید مجدد آنها وجود ندارد. به همین جهت خریداران حساسیت بسیار بیشتری را روی این محصولات خرج می‌کنند. شما باید بتوانید اعتماد مشتریان را جلب کنید. طراحی سایت، اختصاصی بودن آن، برندسازی و… راه‌هایی است که می‌تواند شما را به هدف برساند.

  • امکانات سایت

طراحی وب تجهیزات پزشکی باید اختصاصی و با امکانات خاص باشد. هرچقدر به این دو نکته توجه بیشتری شود، اقبال مشتریان برای خرید و استفاده از سایت نیز بیشتر خواهد بود. اختصاصی بودن سایت به کاربر، حس اعتماد و کیفیت را القا می‌کند. زیرا سایت شما ویترین و نمایشگاه شماست. هر چقدر به کیفیت طراحی و ساخت آن اهمیت دهید، در واقع کلاس کاری و پرستیژ خود را افزایش داده‌اید. در مطالب بعدی درباره امکانات مورد نیاز یک سایت تجهیزات پزشکی صحبت خواهیم کرد.

  • اختصاصی بودن سایت

شما همین حالا می‌توانید با یک جستجوی ساده در گوگل، یک قالب سایت وردپرسی خریداری و اعمال کنید. این کار شاید دردسر کمتری داشته باشد، اما آب در هاون کوبیدن است. دنیای سایت‌های فروشگاهی، مخصوصا فروش تجهیزات پزشکی بسیار رقابتی است. هرکس که بهتر و تخصصی‌تر کار کند از اقبال بیشتری هم برخوردار است. اختصاصی بودن سایت، نماد اهمیت شما به کاربران و همچنین حرفه‌ای بودن فعالیت شماست.

ابزار پزشکی

امکانات مورد نیاز سایت تجهیزات و ابزار پزشکی

در طراحی وب سایت تجهیزات پزشکی همه امکانات و ویژگی‌ها باید در مسیر رسیدن به هدف قرار بگیرد. به معنای دقیق‌تر شما باید از هر ابزاری استفاده کنید تا یک سایت خاص و مطابق با نیاز مشتری و کاربر داشته باشید. به همین جهت توجه به این امکانات بسیار مهم است. شاید تصور کنید این مدل از سایت‌ها هم مثل سایت‌های فروشگاهی هستند. اما به هیچ عنوان اینگونه نیست. طراحی‌های سایت مربوط به تجهیزات پزشکی دارای ریزه کاری و نکات ظریفی است که برای انجام آن، به یک طراح حرفه‌ای نیاز دارید. در ادامه به این امکانات دقت کنید و به پیاده شدن آن توجه داشته باشید.

  • دسته بندی

دسته بندی محصولات مهمترین بخش در این مدل از سایت‌ها است. کاربر باید بتواند در میان تنوع بالای تجهیزات و ابزار، به راحتی به وسیله مورد نظر خود دسترسی پیدا کند و به سرعت وارد صفحه محصول شود. این دسته بندی‌ها در سایت‌های تجهیزات پزشکی می‌توانند با معیارهای مختلفی انجام شوند. همچنین می‌توان بخش مجزایی را در سایت برای محصولات پرفروش و ابزاری که بیشتر مورد نیاز کاربران است ساخت.

  • معرفی محصولات

بخش معرفی محصولات و ابزار، بسیار مهم و در فروش تاثیرگذار است. در واقع تصور کنید قرار است محصول خود را به یک مشتری بفروشید، چگونه آن را تعریف می‌کنید. در این بخش باید جملات و عباراتی را که قرار است مشتریان بدانند، بنویسید. معرفی ابزار و بیان ویژگی‌ها و خصوصیات آنها، در جلب اعتماد کاربران بسیار تاثیر دارد. توضیحات این بخش باید طبق اصول سئو و قواعد نگارشی نوشته شود. در این بخش باید تصاویر باکیفیت و زیبایی از محصول به نمایش بگذارید. هیچ چیز مانند رسانه بصری در جلب اعتماد افراد موثر نیست.

  • درباره ما

به خوبی باید خودتان را معرفی کنید. بخش درباره ما در طراحی وب سایت تجهیزات پزشکی اهمیت بالایی دارد. کاربران باید شما را بشناسند تا بتوانند به شما اعتماد کنند. این مسئله در برندسازی و افزایش شهرت در بازار بسیار اهمیت دارد. در این بخش باید یک معرفی نامه کامل از شرکت، تاریخچه، رزومه فعالیت و هر آنچه که لازم است را به نمایش بگذارید. همچنین باید آدرس شرکت و شماره تماس هم برای اطمینان خاطر مخاطب در دسترس بگذارید.

  • امکانات خرید

خرید آسان باید در طراحی وب تجهیزات پزشکی مورد توجه قرار بگیرد. شما باید امکانات خرید خوبی را برای کاربر فراهم کنید. ایجاد بخش مقایسه محصولات و یا فیلتر قیمت‌ها و همچنین سبد محصولات می‌تواند تجربه خرید را آسان‌تر و جذاب‌تر کند. همچنین باید در پایان یک درگاه انتقال وجه معتبر و یک فرم خرید با کد رهگیری در اختیار مشتری قرار بگیرد. همه این امکانات باعث می‌شود خیال مشتری از خرید خود راحت شود و بهتر به شما اعتماد کند.

طراحی وب سایت تجهیزات پزشکی
هزینه طراحی و راه اندازی وب سایت تجهیزات و ابزار پزشکی

صرف کردن هزینه برای طراحی وب سایت تجهیزات پزشکی به خودتان بستگی دارد. تصور کنید قرار است یک فروشگاه راه اندازی کنید. اینکه فروشگاه شما تا چه اندازه بزرگ باشد و چه امکاناتی داشته باشد، به خودتان مربوط است. اما فراموش نکنید از یک فروشگاه کوچک با امکانات کم، نمی‌توانید انتظار درصد فروش بالا داشته باشید. هزینه‌هایی که برای طراحی و راه اندازی سایت پرداخت می‌کنید، اقداماتی است که به وسیله آن فروش و جذب شما افزایش پیدا می‌کند. پس در این زمینه به کیفیت کار بیشتر توجه کنید.

نحوه محاسبه قیمت و هزینه نهایی برای این سایت‌ها متفاوت است. برخی از عوامل مانند، نوع طراحی، امکانات مورد نیاز و گستردگی پروژه در قیمت نهایی تاثیرگذار هستند. در واقع شما هزینه برای دانش طراحی وب سایت پرداخت می‌کنید. البته ناگفته نماند بسیاری از افراد سودجو از نیازهای شما استفاده می‌کنند و رقم‌های نجومی و سنگینی را بابت طراحی‌های ساده از شما دریافت می‌کنند. به همین جهت شما به یک تیم طراحی حرفه‌ای اما با انصاف و متعهد نیاز دارید. شاید بپرسید از کجا چنین تیمی را می‌توان یافت؟

تیم طراحی سایت هشت و چهار
طراحی حرفه ای سایت تجهیزات پزشکی با استودیو هشت و چهار

اگر به دنبال تحول در کسب و کار خود هستید و می‌خواهید سهم خود را از گنج بزرگ اینترنت به دست آورید، باید حرفه‌ای کار کنید. طراحی وب سایت تجهیزات پزشکی علاوه بر دانش طراحی، به تجربه و مهارت نیاز دارد. ما در تیم استودیو هشت و چهار نیازهای شما را می‌شناسیم راه حل‌های آن را بلدیم. با این مجموعه می‌توانید در کمترین زمان و با معقولانه‌ترین هزینه، حرفه‌ای ترین سایت را برای کسب و کار راه اندازی کنید. در این مجموعه صفر تا صد طراحی سایت و سئو آن توسط افراد متخصص و باتجربه انجام می‌شود. برای اثبات این ادعا کافی است نگاهی به رزومه و فعالیت‌های مجموعه داشته باشید.

هم اکنون می‌توانید برای دریافت مشاوره رایگان و کسب اطلاع از تعرفه‌ها و شرایط همکاری با تیم پشتیبانی تماس برقرار کنید. با استودیو هشت و چهار، به رویای خود لباس واقعیت بپوشانید.