امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی و افزایش استفاده افراد از اینترنت برای کسب درآمد خیلی راحت می توان از طریق زدن فروشگاه های اینترنتی در فضای مجازی مثل اینستاگرام، تلگرام، سایت ها و…. فروش داشته باشیم. ما در این مقاله خیلی تخصصی مطالبی را درباره فروش در اینستاگرام برای شما ارائه خواهیم کرد.ما در صحبت هایی که با آنلاین شاپ ها که همان فروشگاه های اینترنتی هستند داشتیم به دو دسته افراد برخوردیم: دسته اول افرادی هستند که می خواهند فروش در  اینستاگرام داشته باشند اما نمی دانند چه محصولی ارائه کنند. دسته دوم افرادی هستند که یک فروشگاه اینترنتی دارند اما فروش بالایی ندارند. در ادامه راهکار هایی برای شما عزیزان ارائه خواهیم کرد که به کمک آن بتوانید فروش بالایی در اینستاگرام داشته باشد.

رعایت نکاتی برای افزایش فروش در اینستاگرام

  1. ۱. پروفایل خود را بهینه کنید

  2. پروفایل صفحه شما مانند ویترین مغازه یا فروشگاه شما است. مشتری با دیدن تصویر پروفایل تصمیم میگیرد که آیا فروشگاه شما را دنبال کند یا خیر. پس تصویر پروفایل باید در همان ابتدا اعتماد مخاطب را جلب کند. البته که علاوه بر پروفایل باید یک متن کوتاه درباره کسب و کار خود در بیو ( Bio ) نیز ثبت کنید. حالا بیو شامل چه اطلاعاتی باید باشد: شرایط پست به مکان های مختلف، آدرس فروشگاه، لینک سایت فروشگاه و شماره تماس.

 

دوره آموزش فروش در اینستاگرام

۲. گذاشتن عکس با کیفیت از محصول برای افزایش فروش در اینستاگرام

قطعا خود شما نیز تجربه قدم زدن در مراکز خرید را دارید و می دانیم که همه ما جذب مغازه هایی با ویترین تمیز و مرتب می شویم و در مقابل از رفتن به مغازه هایی که ویترین شلخته دارند خودداری می کنیم. پس عکس و ظاهر پیج شما در اینستاگرام حکم همان ویترین مغازه را دارد. سعی کنید در گذاشتن عکس محصولات نکات زیر را رعایت کنید:

  1. ۱. به جای استفاده از تصاویر پیج های دیگر یا عکس های آماده در اینترنت خودتان عکس برداری کنید تا مشتریان متوجه حرفه ای بودن شما بشوند.

۲. از زوایای مختلف از محصول فیزیکی تان عکس برداری کنید تا مشتری دید بیشتری نسبت به محصول داشته باشد.

۳. برای تصاویر پبج یک تم یا استایل خاص در نظر بگیرید.

 

راه اندازی پیج فروش در اینستاگرام

۳. برای فروش در اینستاگرام فالوور هدفمند جذب کنید

بعضا افراد فکر خود را روی افزایش فالوور می گذارند در صورتیکه شما حتی با یک فالوور هم می توانید فروش خود را داشته اشید. پس به جای اینکه روی افزایش فالوور ها دقت و هزینه صرف کنید روی جذب فالوور واقعی و هدفمند تمرکز کنید. با توجه به محصول یا خدمت تان باید برای آن مخاطب هدف مشخص کنید و برای جذب آنها برنامه ریزی کنید.

۴. قدرت ویدئو را در کسب و کارتان فراموش نکنید

بازاریابی با استفاده از ویدئو مارکتینگ یکی از روش های موثر برای جذب مخاطب در فضای اجتماعی به خصوص اینستاگرام است. ویدئو احساس بیشتری به فرد منتقل می کند و ماندگاری آن از عکس بیشتر است. با ساخت ویدئو تاثیر گذار افراد بیشتری جذب کار شما می شوند علاوه بر آن اعتماد مشتری به فعالیت شما جلب می گردد. مثلا ویدئویی از نحوه استفاده از کالا خود بسازید برای حرفه ای تر دیده شدن ویدئو می توانید از نرم افزار های ادیت استفاده کنید.

فروشگاه های موفق اینستاگرامی

۵. استفاده از نظرات مشتریان برای افزایش فروش در اینستاگرام

قاعده بازار این است که اگر مشتری نباشد شما هیچ درآمدی نخواهید داشت. پس برای نگه داشتن مشتری و ایجاد مشتری جدید باید روی برقراری ارتباط با مشتریان خود وقت بگذارید. نظرات آنها را بررسی کرده و محصول خود را باب سلیقه آن ها بهبود ببخشید با اینکار این حس به مشتری القا می شود که برای او ارزش قائل هستید. جواب کامنت ها را صمیمانه پاسخ دهید و گاها پست هایی بگذارید که مشتریان نظر خود را راحت بیان کنند.

۶. درخواست از مشتریان برای معرفی محصول

معرفی محصولات توسط مشتریان نوعی بازاریابی دهان به دهان راه می اندازد. این روش بازاریابی برای فروش در اینستاگرام کاملا رایگان است و تاثیر معجزه آسایی در فروش ما خواهد داشت. البته که مشتریان را باید راضی نگه دارید چرا که اعتماد فالوور ها به مشتری بیشتر از اعتمادش به شماست.

 

فوت و فن فروش در اینستاگرام

ساخت پبج و سایت برای فروش در اینستاگرام

در کنار پیج خود در اینستاگرام بهتر است که سایت هم داشته باشد تا در صورت بسته شدن پیج یا فروش بالا یک پشتیبان داشته باشد. استودیو هشت و چار توانسته با سابقه خود در زمینه طراحی سایت حرفه ای با بهترین تکنیک ها و پشتیبانی رایگان تا ۶ ماه موقعیتی مناسب را برای شما عزیزان فراهم کند. از دیگر خدمات شرکت: دیجیتال مارکتینگ، ساخت مستند و تیزر های تبلیغاتی، تولید محتوا، طراحی گرافیک، عکاسی و موشن گرافی و… را می توان نام برد. در صورت نیاز به هر یک از خدمات ارائه شده با کلیک بر استودیو هشت و چار با مشاوران ما از طریق سایت ارتباط برقرار کنید.