برای شما صاحبان مشاغل که می خواهید برای همیشه در ذهن مشتری هایتان باشید باید بدانید که از چه لوگویی استفاده کنید بهتر است؟ برای پاسخ دادن به این سوال اول باید انواع لوگو را بشناسید و سپس انتخابی درست داشته باشید. در ابتدا تعریفی مختصر از لوگو تایپی و لوگو تصویری برای شما ارائه خواهیم داد سپس خود به این نتیجه برسید که لوگو تصویری بهتر است یا لوگو تایپ. در ادامه با ما همراه باشید.

اصلا لوگو چیست؟

یک نشانه گرافیکی است که می تواند به علائم مختلفی باشد مانند سمبل، نوشتار و یا ترکیبی از هر دو. هر کسب و کاری که می خواهد در راستای برند شدن یا معروف شدن قدم بر دارد باید یک نشانه و یا یک آرم داشته باشد تا در ذهن خریدارانش باقی بماند. در واقع لوگو یک تعریف بسیار مختصر از حوزه کاری شما می باشد. حال می توانید آن را با طراحی گرافیکی نمایش دهید و یا با نوشتن عبارتی مختصر و مفید خود را به دیگران معرفی نمایید.

لوگو تصویری چیست

لوگو تصویری به چه معناست؟

برای پاسخ به سوال شما یعنی لوگو تصویری بهتر است یا لوگو تایپ باید ابتدا یک تعریف ساده درباره لوگو تصویری برای شما به اشتراک بگذاریم. همانطور که از اسم آن بر می آید یک نماد یا علامت شناسایی است که حتما نباید ربطی به نوع تجارت داشته باشد ولی در عوض با نام شرکت ارتباط معنایی دارد و از این روش گویی معرف شما می باشد. در ابتدا اگر کسب و کاری کوچک دارید با یک آرم ساده و منعطف شروع کنید و زیاد سخت نگیرید اما با رواج یافتن محصول و یا خدمت تان در بازار می توانید طراحی لوگوی خود را می توانید با پیشرفت حرفه خود ارتقا دهید. لوگو به شدت در مسیر برند شدن شما و تبدیل شدن شما به یک غول بزرگ در بازار تاثیر دارد. خود با نگاه کردن به بازار داخلی ایران و بازار خارجی متوجه این موضوع می شوید. قطعا با دیدن یک سیب تمامی ما به یاد شرکت اپل می افتیم و یا با دیدن تصویر یک ستاره به یاد بنز مگر آنکه کسی باشد و با دنیای بیرون ارتباطی نداشته باشد که با دیدن این نشانه ها به یاد این شرکت ها نیفتد. شرکت های طراحی لوگو تماما با اصول کشیدن آن آشنایی دارند پس ذهن خود را درگیر ضوابط و اصول کشیدن آن نکنید و اینکار را به آنها بسپارید.

انواع لوگو

لوگو تایپ را تعریف کنیم

این لوگو توسط کلمات برای یک کسب و کار طراحی می شود مانند لوگو گوگل، کوکا کولا، دیزنی و بسیاری از شرکت های دیگر که طراحی لوگو خود را به این شکل انجام داده اند. از قالب ها و رنگ های متفاوتی برای طراحی لوگو نوشتاری انجام می گیرد معمولا شرکت های تازه کار که تازه می خواهند وارد بازار شوند از این لوگو استفاده می کنند. در ابتدا این مدل طرفدار زیادی نداشت چرا که همه خاص بودن را در اشکال هندسی و طراحی های منحصر به فرد می دانستند اما با گذشت زمان همه به این نتیجه رسیدند که اشتباه فکر می کردند اتفاقا گاها یک کلمه و یا یک عبارت تاثیر بیشتری بر ذهن مخاطب می گذارد تا یک شکل.

طراحی لوگوی تصویری

لوگو تصویری بهتر است یا لوگو تایپ؟

حال به پرسش اصلی می رسیم برای پاسخ به آن ما تعدادی از مزایا این دو لوگو را می گوییم و شما خود با دیدی باز تصمیم گیرنده اصلی هستید.

مزایا لوگو تصویری

۱.منحصر به فرد است: برای معروف شدن باید خاص باشید باید ایده ای ناب برای طراحی گرافیکی داشته باشید. اگر ذهن طراح خلاق باشد شک نکنید طرح شما در بازار تک خواهد بود در صورتی که لوگو تایپی فقط یک نوشتار است و فضای زیادی برای مانور دادن ندارد.

۲. به یاد ماندنی است: حافظه تصویری افراد معمولا عالی است حال در جامعه امروز خوب اکثریت دارای تحصیلات می باشند ولی در گذشته که افراد سوادی نداشتند تصویر بیشتر مورد پسند بود. هم اکنون نیز از این موارد موجود می باشد بار ها به افرادی بر خورد کرده ایم که سواد نداشته اند و از روی آرم یک شرکت آن را شناخته اند.

۳. انعطاف پذیری لوگو تصویری: لوگو تصویری چون که دارای شکل است در هر ابعادی قابل تشخیص است شما خود نگاه کنید اگر لوگو شما تایپی باشد در ابعاد کوچکتر ممکن است خوانا و قابل رویت نباشد.

لوگو ترکیبی چیست

مزایا لوگو تایپی چه مواردی است؟

۱.ماندگاری: لوگو شما به خوبی در خاطر مخاطب می ماند.

۲. سرعت انتشار: به سرعت بر سر زبان ها می افتید و خیلی زود شناخته می شوید.

۳. طراحی آن ساده است: نکته ی مهم در طراحی این لوگو توجه به نوع فعالیت شرکت است توجه داشته باشید که قطعا طراحی لوگو برای یک برند کودک با یک شرکتی که کار فنی انجام می دهد متفاوت است. پس نوع فونت و اندازه آن به نوع فعالیت شما بستگی دارد.

لوگو تلفیقی

طراحی لوگو منحصر به فرد مناسب با حوزه کاری شما

اگر با خواندن این مطالب به فکر طراحی لوگو افتادید پس از طریق کلیک بر استودیو و هشت و چار درخواست خود را ابراز نمایید. شاید هنوز به نتیجه ای نرسیده اید که از کدام یک استفاده کنید نگران نباشید مشاورین ما می توانند با توضیحات بیشتر شما را راهنمایی کنند. هدف ما کمک به شما عزیزان در راه موفقیت تان می باشد.