طراحی لوگو، بخشی از فرایند برندینگ شرکت‌ها و مجموعه‌ها می باشد.بیش از ۷۰ درصد تبلیغات در برندینگ، بر روی لوگوی کسب و کارها انجام می شود. برای داشتن تبلیغاتی موثر و کارآمد، کسب و کار شما، نیازمند یک لوگوی حرفه ای است. در این مقاله درباره طراحی لوگو شرکت صحبت مکینم.

طراحی لوگو شرکت

ضرورت طراحی لوگو

شرکت‌های بزرگ همگی می دانند طراحی لوگو شرکت حرفه ای برای کسب و کارها، از اهمیت بالایی برخوردار است. یک لوگوی مناسب باعث خواهد شد تا در ذهن مخاطب خود بمانید و مخاطب برای مدت زمان بیشتری برند شما را بخاطر بسپارد. با طراحی لوگو، برای سازمان و کسب و کار خود، یک هویت جدید ایجاد می کنید. هویتی که باعث درخشش بیشتر کسب و کار شما خواهد شد. در ادامه می توانید برخی از مزایای طراحی لوگو اختصاصی را مشاهده کنید:

۱.داشتن هویت سازمانی

۲.ارزشمند کردن برند تجاری

۳.قابلیت ثبت لوگو

۴.رقابت در بازار جهانی

۵.تاثیر مثبت روی برندینگ

۶.متمایز شدن از رقبا

۷.حس اعتماد سازی بیشتر برای مخاطب

۸.استفاده در تبلیغات

طراحی لوگو شرکت

طراحی لوگو اختصاصی برای شرکت

طراحی لوگو شرکت اختصاصی کلید خاص، متفاوت و قدرتمند بودن برند شماست افرادی که سفارش طراحی لوگو خود را به پارماتیک می سپارند باید این نکته را بدانند که تمامی لوگوهایی که آژانس برندینگ پارماتیک طراحی می کند، کاملا خاص و اختصاصی است. لوگو اختصاصی علاوه بر آنکه برند شما را در بین سایر برند‌ها پر رنگ تر می کند، از طرفی نیز موجب جلب اعتماد مشتریان و در نتیجه افزایش فروش شما خواهد شد. لوگو، هرچه خاص‌تر، برند شما با هویت و منسجم تر. طراحی لوگو اختصاصی، باعث خواهد شد تا از رقیبان خود در حوزه برندینگ، جلوتر و پیشتاز باشید. لوگوهای اختصاصی پارماتیک همگی قابل ثبت بوده و می توانید به راحتی، ثبت لوگو خود را انجام دهید.

انواع طراحی لوگو

همانطور که در بخش تعرفه ها نیز مشاهده کردید، ۳ نوع لوگو برای طراحی وجود دارد که در زیر به معرفی آنها می پردازیم. لازم به ذکر است که سبک های طراحی لوگو شرکت انواع بسیاری دارد که خارج از بحث این مقاله است.

لوگو تایپ

این نوع لوگو با کنار هم چیدن حروف تشکیل می شود. برای سفارش لوگو به صورت تایپوگرافی، طراح باید به خوبی به مسئله آناتومی حروف و بحث پیوستگی در طراحی، مسلط باشد تا با یک هارمونی درست و منسجم بتواند لوگو را طراحی کند. لوگوتایپ‌ها همواره زیبایی های بصری جذابی را تولید می کنند. بعضی از افراد نیز، لوگوتایپ‌ها را با عنوان “طراحی لوگو اسم” می شناسند.

لوگو تصویری

این لوگو به وسیله اشکال، آیکون ها، طرح ها و رنگ های مختلف طراحی می شود که یک نماد بصری را برای آن کسب و کار خلق می کند. طراحی این نوع لوگو آن هم به صورت ساده و با مفهوم، کار مشکلی در بین طراحان است. در طراحی لوگو تصویری نیز از تایپ های ساده برای اسم شرکت نیز می توان استفاده کرد.

لوگو تلفیقی

در طراحی لوگو شرکت این لوگو همانطور که از اسمش نیز پیداست، از تلفیق تایپوگرافی و تصویرگری تولید می شود. لوگویی به مراتب سخت تر و وقت گیرتر از سایر لوگو‌ها است. زیرا مباحث مختلف لوگوتایپ و لوگو تصویری را شامل می شود که این دو بخش به صورت جداگانه باید به گونه ای طراحی شوند که هماهنگی محکمی بین آنها وجود داشته باشد.

طراحی لوگو شرکت

تکنیک برای طراحی لوگو حرفه ای

ساده باشد.

واکنشگرا باشد ( در همه سایز ها ابعاد خود را حفظ کند )

داستان و سناریو داشته باشد.

همه جانبه باشد.

کپی نباشد.

رنگ سازمانی شما روی لوگو اعمال شده باشد.

سفارش طراحی لوگو با فتوشاپ

زمانی که مجموعه شما تصمیم به سفارش لوگوی جدید برای طراحی لوگو شرکت خود می کند، فرقی ندارد که لوگوی جدید شما با چه نرم افزارهایی طراحی شود، چیزی که در این روند باید مورد ارزیابی قرار گیرد، این مورد است که لوگوی طراحی شده برای برند شما، موارد مهمی که در زیر آورده شده است را داشته باشد و طراح لوگو این موارد را به صورت کامل رعایت کرده باشد.طراحان لوگو که به صورت حرفه ای فعالیت می کنند به خوبی می دانند که یکی از نرم افزارهای طراحی لوگو، فتوشاپ است؛ فتوشاپ نقش به سزایی را در روند طراحی لوگو ایفا می کند.یک طراح لوگو، برای خلق یک لوگوی حرفه ای باید بر نرم افزار فتوشاپ تسلط کافی داشته باشد تا بتواند اتودهای طراحی شده را به خوبی در فتوشاپ یا ایلوستریتور پیاده سازی نماید. هرچند نرم افزارهای دیگری نیز برای این کار وجود دارد.اگر شما نیز قصد دارید، سفارش طراحی حرفه ای لوگوی شما با استفاده از نرم افزار فتوشاپ انجام شود باید ملاک هایی که در طراحی لگوی خود می خواهید بکار ببرید رعایت کنید. گاها دیده می شود یک طراح لوگو، طرح کشیده شده بر روی کاغذ را نمی تواند آنگونه که باید در نرم افزار فتوشاپ درست اصلاح کند و همین باعث می شود آرم و نشانه ما زیبایی مورد نظر را نداشته باشد.

 

نمونه لوگو حرفه ای

سخن پایانی :

لوگو بخش اصلی از مارک تجاری هر کسب و کاری است، که معمولاً به عنوان اولین نقطه تماس با مشتریان بالقوه در نظر گرفته می شود. به همین علت است که در طراحی برای لوگو شرکت، باید اطمینان حاصل کنید که یک نشان تجاری حرفه ای بسازید که بتواند با مشتریان تان ارتباط برقرار کند.از این رو طراحان حرفه ای سایت استودیو هشت و چار آماده خدمت رسانی به شما هستند.همین حالا با ما تماس بگیرید و جانی دوباره به کسب و کارتان بدهید.