یکی از مهم‌ترین مواردی که به شناسایی بهترین زمان انشار پست کمک می‌کند، محتوای شما است و اینکه کسب و کارتان چیست.شما باید ببینید که فالوورها در چه زمان‌هایی چه محتواهایی را ترجیح می‌دهند.

زمان پست گذاشتن در اینستاگرام

 

نکاتی در رابطه با بهترین زمان انتشار پست متناسب با محتوای پیج

مخاطب شما قطعا دوست ندارد وقتی خسته، ساعت ۷ عصر از سرکار برمی‌گردد ویدئوی آموزشی ببیند. ترجیح می‌دهد ویدئوهای جذاب و سرگرم کننده ببیند. یا ترجیح نمی‌دهد زمان ناهار، در شرکت ویدئو ببیند. مثلا اگر مخاطب‌های شما خانم‌های خانه‌دار هستند، معمولا در طول روز زمان آزاد بیشتری دارند. اگر فالوورهای شما معمولا شاغل هستند، احتمالا بعد از زمان کارشان بهترین زمان انتشار پست است. پس با شناخت فالوورها بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام را تعیین کنید.

چند ترفند برای پست گذاشتن در اینستاگرام

۱.کاری کنید فالوورها منتظر پست شما باشند

اگر پیجتان پرطرفدار است و فالوورها منتظر پست شما هستند، پس برای آن‌ها ساعت تعیین کنید. مثلا به آن‌ها بگویید که هرروز ساعت ۹ شب زمان انتشار پست می‌کنید. خلاصه این‌که برای هر محتوایی که قرار است منتشر کنید زمان خاصی تعیین کنید و به فالوورها خبر بدهید.

۲.سعی کنید در روز چند بار پست نگذارید

اگر هرروز در اینستاگرام پست می‌گذارید، فقط یک بار این کار را بکنید. چون چند بار پست گذاشتن در روز، از دید فالوورها زیاد جذاب نیست.

۳.هر پست را در زمان خودش منتشر کنید

بعضی پست‌ها موقعیتی هستند. یعنی  در یک زمان خاص باید منتشر شوند. هیچ‌وقت پست‌های مربوط به تابستان را نباید در زمستان منتشر کنید. یا مثلا اگر همه فالوورها درگیر یک اتفاق اجتماعی‌اند، شما هم با آن‌ها همراه شوید و متناسب با آن پست بگذارید. پس سعی کنید از فالوورها تافته جدا بافته نباشید.

بهترین روز برای پست گذاشتن در اینستاگرام,بهترین زمان انتشار پست اینستاگرام,زمان انتشار پست اینستا

ابزار شناسایی بهترین زمان انتشار پست در اینستاگرام

بهترین ابزار، insight اینستاگرام است. می‌توانید تمام اطلاعات مربوط به فالوورها و مخصوصا بیشترین تایمی که فعالیت می‌کنند را ببینید.برای دیدن بیشترین تایمی که فالوورهایتان فعال هستند، باید به insight و بخش Audiance بروید. در قسمت فالوورها در هر روز از هفته بیشترین زمان فعالیت کاربران را می‌بینید.همچنین در insight می‌توانید ببینید که چند درصد از فالوورها مرد و چند درصد زن هستند. این موضوع برای تعیین بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام مهم است.

زمان مناسب انتشار پست

چه ساعت‌هایی برای پست گذاشتن بهتر است؟

در این زمینه تحقیقاتی انجام شده است. ما این تحقیقات در این مقاله منتشر میکنیم. برای اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله راهکارهای طلایی برای افزایش کامنت اینستاگرام را مطالعه کنید.

بازه زمانی ۷ تا ۹ صبح:

در این بازه، فالوورها تازه از خواب بیدار شده‌اند. معمولا بعد از بیدار شدن، آدم‌ها دوست دارند ببینند دیشب در موبایلشان و مخصوصا اینستاگرامشان چه گذشته! پس احتمال چک کردن اینستاگرام زیاد است. ولی ممکن است تعدادشان زیاد نباشد و خیلی بازدهی نگیرید.

بازه زمانی ۱۱ تا ۱۴ ظهر

این بازه، زمان استراحت و ناهار است. فالوورهایتان که در محل کار مشغول هستند، احتمالا در زمان استراحت، سری به اینستاگرامشان می‌زنند. سعی کنید در این تایم محتواهای عکسی پست کنید. چون ممکن است فالوورها فیلم نبینند.

بازه زمانی ۵ تا ۷ عصر

وقت تمام شدن کار و برگشتن به خانه است. تحقیقات نشان داده که وقتی افراد در حال برگشتن هستند احتمال چک کردن اینستاگرامشان بالاست. این زمان، بهترین موقع برای محتواهای سرگرم کننده و کمدی است.

بازه زمانی ۹ تا ۱ شب

تجربه نشان داده بهترین زمان انتشار پست در اینستاگرام و البته موثرترین زمان، بین ۹ تا ۱ شب است. فالوورهایتان در حال استراحت هستند و بالاترین بازدید را می‌گیرید. اگر قرار است ویدئو آموزشی پست کنید این زمان بهترین زمان است. مخصوصا اگر مخاطب‌هایتان مرد هستند، اصلا این فرصت را از دست ندهید.

بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام | الو کانتنت

بهترین زمان انتشار پست اینستاگرام پیج های ارائه دهنده خدمات حرفه ای

منظور از پیج های ارائه دهنده خدمات حرفه ای، پیج هایی هستند که خدماتی که نیاز به مهارت خاصی است را ارائه می دهند و معمولا کاربران هدف آن ها بسته به نوع خدماتشان، متفاوت می باشد. به عنوان مثال پیج هایی که در حوزه خدمات سئو سایت و آموزش آن، فعالیت دارند، کاربران آن ها، وب مسترها و مدیران وب سایت ها هستند.ما با بررسی پیج های برتر در حوزه خدمات حرفه ای، بهترین زمان انتشار پست اینستاگرام برای این پیج ها، اوایل روزهای کاری است. البته باز هم بسته به کاربران شما، این زمان متفاوت است. اما در بیشتر این پیج ها، در ساعات ابتدایی روز، بازخورد مناسبی داشته است.اگر مایل باشید میتوانید مقاله چرا در اینستاگرام فروش ندارید را مطالعه کنید.

بهترین زمان انتشار پست اینستاگرام پیج های فناوری اطلاعات و تکنولوژی

پیج هایی که فناوری روز دنیا را به کاربران معرفی می کنند و این موارد را مورد نقد و بررسی قرار می دهند، جز مواردی است که کاربران علاقه خوبی به آن ها، نشان داده اند. معمولا کاربران این پیج ها، دانشجویان، مهندسین علم روز، مدیران شرکت ها و افراد علاقه مند به این حوزه هستند. بازخوردی که از پیج های برتر در این حوزه گرفته شده، به این صورت بوده است که بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام برای آن ها، بین ساعات ۱۲ تا ۱۴ ظهر است. این تایم معمولا این افراد در حال استراحت یا صرف ناهار هستند و معمولا نیز بخشی از استراحت خود را سعی می کنند با اخبار روز دنیا که مهم ترین بخش آن، خبردار شدن از فناوری های جدید است.

 زمان ارسال پست در اینستاگرام

کلام آخر:

اگر یخواهید پست های پیج کسب وکار شما بازخورد مناسبی داشته باشد ،باید نکاتی را رعایت کنید.یکی از این نکات ضروری زمان انتشار پست است.که به طور کامل در مجله استدیو هشت و چار توضیح داده شده است.با به اشتراگ گزاری تجربیاتتان موجب دلگرمی ما شوید.