اگر می خواهید که کسب و کارتان دارای یک هویت و اعتبار مناسب باشد پس انتخاب لوگو و آرم برای شما بسیار مهم می باشد. البته که باید شرکتی با ایده های نو و کار آمد را برای اینکار انتخاب کنید. طراحی لوگو شاید در ابتدا کار ساده ای به نظر برسد اما برای برند شدن باید لوگویی با طراحی گرافیکی عالی داشته باشید تا در ذهن ها همیشه ماندگار بمانید. ما در ادامه این مطلب می خواهیم از تفاوت لوگو و لوگو تایپ برای شما بگوییم تا خود شما صاحبان مشاغل به اندازه کافی اطلاعاتی برای اینکار داشته باشید. از بهترین شرکت های طراحی گرافیکی لوگو در تهران و کرج استودیو هشت و چار می باشد که با ایده های نو تیم جوان خود می تواند به شما کمک شایانی را در برند شدن مارک تان انجام دهد. در ادامه با ما همراه باشید.

آرم یا لوگو چیست؟

یک عنصر گرافیکی از علائم دیداری می باشد که با قلم و یا حروف خاصی تنظیم می شود گاها نیز از اشکال ویژه ای در آن استفاده می شود. البته که بهتر است در طراحی گرافیکی لوگو مفهومی از گستره ی فعالیت کسب و کار مورد نظر نیز وجود داشته باشد. در برخی از طراحی ها عبارتی را نیز در کنار تصویر لوگو استفاده می کنند که به مرور زمان با معروف شدن شغل مورد نظر و طی کردن مسیر برند شدن آن این نوشته از بین برود. در طول تاریخ ما حتی شاهد عوض شدن لوگو بسیاری از شرکت های معروف مانند اپل بوده ایم که با طی کردن مسیر برند شدن طراحی گرافیکی لوگو ی خود را تغییر داده است. در تعریفی که برای لوگو ارائه داده می شود کلمه هایی مانند آرم نشانه، لوگو تایپی و لوگو ترکیبی وجود دارند که به اختصار برای شما عزیزان توضیح خواهیم داد.

تعریف لوگو تایپ

آرم نشانه چیست؟

برای درک بهتر تفاوت لوگو و لوگو تایپ ابتدا باید تعریف هایی برای هر کدام ارائه دهیم. در طراحی آرم نشانه بسیار خلاقیت مهم می باشد پس باید در اینجا از ایده هایی نو و کاربردی استفاده گردد باید گفت تنها نو بودن ایده کافی نیست بلکه باید ایده قابلیت تبدیل به یک لوگو مناسب را داشته باشد. آرم هویت بصری کسب و کار را به عهده می گیرد  و در آن عبارتی را در نظر نمی گیرند معمولا برای شغل هایی طراحی می گردد که فعالیت دارند و شروع کار آنها نیست. مثلا آرم برند هایی مانند پپسی، اندروید، فیسبوک و… از این قبیل لوگو می باشد.

لوگو تایپ تصویری

چرا از لوگو از نوع آرم استفاده کنیم؟

قطعا لوگویی که دارای دیدی بصری بوده و بدون نوشته باشد بسیار منحصر به فرد تر و خاص تر از مدل های دیگر است چرا که نباید لوگو تکراری باشد. معنا را به افراد انتقال می دهد شما قطعا برند مرسدس بنز برایتان آشنایی دارد آرم این شرکت یک ستاره سه خطی است که نشان دهنده وسایل نقلیه در هوا، زمین و دریا می باشد چه معنایی می تواند بهتر از این باشد برای یک شرکت بزرگ؟ آرم چیزی است که در ذهن افراد به دلیل طراحی گرافیکی منحصر به فردی که دارد ماندگار می ماند. لوگو به شکل آرم منعطف می باشد یعنی در هر سایز و اندازه ای خوانا و مشخص می باشد. لوگویی که دارای این ویژگی ها باشد می تواند وفاداری مشتری را برای شما به ارمغان آورد.

لوگو نوشتاری چیست

لوگو تایپ را تعریف می کینم

به این دسته لوگو علائم نوشتاری یا علامت کلمه نیز می گویند. از آنجایی که در طراحی این لوگو از عبارت نوشتاری استفاده می کنند مناسب برای شرکت هایی است که می خواهند تازه کار خود را آغاز کنند و با این لوگو قصد دارند خود را به افراد معرفی نمایند. در اینجا نیازی به خلاقیت نیست و فرد می تواند با اندکی بازی با رنگ ها و بالا و پایین کردن انواع قلم ها یک لوگو ی مناسب را طراحی کند. در ابتدای کار شبکه اجتماعی فیسبوک از لوگو تایپی برای معرفی این برنامه استفاده شد. تا اینجا با تعریف لوگو و لوگو تایپی باید با تفاوت لوگو و لوگو تایپ آشنا شده باشید.

لوگو تایپ چیست

تفاوت لوگو و لوگو تایپ

تا اینجا با تعریف هایی که برای شما بیان شد تا حدودی با تفاوت این دو لوگو آشنا شده اید اما باز هم به مرحله طراحی گرافیکی لوگو به تنهایی نرسیده اید. پس کار را به کاردان آن بسپارید استودیو هشت و چار آماده انجام طراحی لوگو در تهران یا شهرهای دیگر می باشد. برای ارتباط با ما و دیدن نمونه کار های انجام شده توسط تیم حرفه ای ما با کلیک بر استودیو هشت و چار با همکاران ما تماس بگیرید.