برای اینکه خاص باشید و بتوانید مفهوم برند خود را به خوبی به دیگران معرفی کنید به اولین چیزی که نیاز دارید یک فونت حرفه ای و جذاب است. انتخاب یک فونت فارسی برای لوگو می‌تواند باعث منحصر به فرد شدن لوگو شود و به علاوه می‌تواند یک تعریفی کلی از حرفه ما را به مخاطب برساند. اما می دانیم که فونت های بسیاری امروزه روی کار آمدند که انتخاب بین همه ی آنها خیلی سخت می شود. پس در ادامه با ما همراه باشید تا با بهترین فونت های فارسی آشنا شوید.

فونت فارسی برای لوگو
فونت فارسی برای لوگو

لوگو تایپ را بهتر بشناسید

لوگو نماد یا نشانی است که نماینده برند شما می باشد پس باید به خوبی طراحی گردد. طراحی لوگو به سه دسته تقسیم می گردد لوگو تایپ، لوگو تصویری و لوگو ترکیبی که هر کدام از آنها دارای ویژگی های خاص خود می باشد اما لوگویی که نیاز به استفاده از فونت دارد لوگو تایپ است. در این مدل لوگو یا به یک کلمه بسنده می کنند و یا با استفاده از یک فونت و یا یک عبارت که به عنوان تعریفی از شرکت شما می باشد برای این منظور که مخاطب متوجه زمینه کاری شما شود طراحی می گردد. لوگو تایپ مفهوم را بهتر می‌رساند، جای خلاقیت بیشتری دارد و کاملا اختصاصی است. اولین قدم برای ساخت لوگو تایپ حرفه ای، انتخاب بهترین فونت فارسی برای لوگو است.

فونت امین، مدرن و شیک

فونت امین یکی از مدرن ترین و جدیدترین انواع فونت فارسی برای لوگو محسوب می‌شود. ظاهر این فونت رسمی تر است و برای مشاغل صنعتی و شرکتی انتخاب بسیار مناسبی خواهد بود. برای تایپوگرافی استفاده از این فونت توصیه می‌شود.

فونت امین
فونت امین

فونت بنایی، سنتی و چشم نواز

برای آنهایی که می‌خواهند کمی سنتی تر باشند و از ظاهر جذاب یک لوگوی سنتی و مفهومی استفاده کنند، فونت بنایی انتخاب مناسبی است. فونت بنایی با یک ظاهر هندسی و جذاب، از فونت هایی است که می‌توانید در اکثر اماکن باستانی و معماری های سنتی پیدا کنید.

فونت بنایی
فونت بنایی

فونت اسنپ، کمک به برندسازی

شرکت اسنپ یکی از ساده ترین و در عین حال بهترین لوگوها را برای برند خود ساخته است. ساده و مفهومی به صورتی که در ذهن مخاطب نقش بسته است. فونتی که این شرکت برای خود انتخاب کرده است یک مدل جذاب فونت فارسی برای لوگو است. شما نیز می‌توانید از این فونت مدرن بهره ببرید.

فونت اسنپ
فونت اسنپ

از بهترین فونت فارسی برای لوگو فونت تابان

هر چه فونت خاص تر گردد قطعا لوگویی جذاب تر ایجاد می شود. در طراحی لوگو تایپی معمولا اشکال هندسی نقشی ندارند و تنها حروف هستند که با یک طراحی فوق العاده می تواند شما را در ذهن ها ماندگار کند. حال یکی از روش های انتخاب فونت فارسی خوب منتخب کردن فونت های لایه باز است. از مشهورترین فونت های فارسی تابان است که بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. این فونت به شما کمک می کند که تک تک حروف را به صورت جداگانه نمایش دهید و هر کدام از آنها را به یک رنگ و شکل که می خواهید در بیاورید.

فونت تابان
فونت تابان

فونت سوفی

جزو فونت های بسیار مدرن است که باعث شده خط ثلث در طراحی گرافیکی مدرن راه پیدا کند. این فونت باعث شده تا خط کهن ایرانی به طرحی مدرن برای طراحی گرافیکی لوگو تبدیل شود. از این مدل به راحتی می توان برای طراحی لوگو تایپ استفاده کرد. با دانلود این فونت می توانید حروف را جداگانه در اختیار داشته باشید و سپس آنها را مثل یک پازل در کنار هم قرار دهید تا به طراحی لوگو مورد نظر خود برسید. مهم ترین کاربرد فونت سوفی کنار هم چیدن حروف به شکل دایره می باشد.

فونت سوفی
فونت سوفی

فونت حماسه

یکی دیگر از بهترین فونت فارسی برای لوگو این طرح است به خصوص برای افرادی که می خواهند طراحی لوگو ارزان با نرم افزار های در دسترس مثل فوتوشاپ انجام دهند. در سه حالت پررنگ، ساده و متوسط طراحی می گردد .

فونت حماسه
فونت حماسه

آراهالا

یکی دیگر از انواع فونت فارسی برای لوگو که بسیار پر کاربرد می باشد مخصوصا در زمینه تایپوگرافی و لوگو تایپ این مدل است. این فونت بسیار زیبا برای بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ برای طراحی گرافیکی لوگو برند استفاده می گردد.این فونت امکانی را برای شما فراهم می آورد تا با خلاقیت خود لوگویی فوق العاده را طراحی کنید.

فونت آراهالا
فونت آراهالا

فونت لوگو تایپ بانک تجارت

یکی از فونت هایی که بسیار ماندگار شد لوگو تایپ بانک تجارت است که به یک لوگو حرفه ای و به یاد ماندنی تبدیل شده. شرکت های معروف بسیار ترغیب شدند که از این مدل برای لوگو خود بهره ببرند. گاهی برای تک بودن باید هزینه ای کنیم هر چند هزینه برای خرید فونت هایی که مناسب برای طراحی لوگو باشند زیاد نیست ولی بسیاری برای کم کردن هزینه ها به دنبال فونت های رایگان هستند. اگر به دنبال یگ فونت فارسی برای لوگو هستید این مورد را از دست ندهید.

فونت بانک تجارت
فونت بانک تجارت

انواع فونت در طراحی لوگو

  • فونت های دندانه دار یا سریف: فونتی کلاسیک است که نماد قابل اعتماد بودن است.
  • فونت های بدون دندانه: ظاهری مدرن تر و طراحی ساده تری را نسبت به مابقی دارا می باشند.
  • فونت های serif slab : ظاهری مستطیلی را در زوایای مختلف حروف ایجاد می کنند و نمادی از خطوط مردانه و سبک وینتج است. از این فونت در لوگو تایپ سونی، هوندا و مزدا استفاده کرده اند.
  • فونت های نوشتاری: برای طراحی لوگو حرفه ای خیلی مناسب نیست مگر آنکه هدف تان سازمان با سبک غیر رسمی یا کودکان باشد.
  • فونت های تزئینی: اگر می خواهید متمایز و چشمگیر باشید استفاده از این فونت را به شما توصیه می کنیم. در میان فونت های دیگر متنوع ترین هستند و برند هایی مانند دیزنی از این سبک برای طراحی لوگو استفاده کرده اند.

طراحی لوگو خود را به ما بسپارید

اگر هدفی بزرگ برای حرفه خود دارید قطعا اطلاعات و مشاهدات شما برای طراحی لوگو آن کافی نیست پس باید این کار را به شرکت هایی که در این زمینه تجربه دارند بسپارید. استودیو هشت و چهار تضمین می کند که لوگویی عالی را برایتان ایجاد کند تا بتوانید برای همیشه در خاطر مخاطبان خود بمانید.