توقعات مراجعه کنندگان به سایت‌های پزشکی در دهه اخیر به شدت تغییر کرده است. با پیشرفت فناوری و افزایش استفاده از اینترنت، بسیاری از افراد قبل از تصمیم به ملاقات حضوری با یک پزشک، وب سایت‌های پزشکی را جستجو و بررسی می‌کنند. برای همین، طراحی وب سایت پزشکی مناسب و حرفه‌ای امروزه بسیار اهمیت دارد. در این پست وبلاگ به شما راهنمایی می‌کنیم تا بتوانید یک وب سایت پزشکی بی‌نظیر و جذاب ایجاد کنید که نیازهای مراجعه کنندگان را برآورده کند و به شما در ارتقای حضور آنلاین خود در صنعت پزشکی کمک کند.

از طراحی سایت بیشتر بخوانید

طراحی وب سایت پزشکی
طراحی وب سایت پزشکی

نقش رسانه پزشکی  و اهمیت طراحی سایت برای پزشکان

گسترش استفاده از اینترنت باعث شده است تا بسیاری از مردم نیاز های خود با استفاده از اینترنت برطرف کنند. با توجه به این موضوع ایجاد جایگاه مناسب در این فضا باعث کمک بسیاری به مشاغل بزرگ و کوچک می کند. همانطور که می دانیم علم پزشکی به طور مستقیم با سلامت انسان ها در ارتباط می باشد و به همین دلیل این شغل از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. در نتیجه طراحی وب سایت پزشکی روشی جدید برای معرفی خدمات پزشکان است و به بیماران این امکان را می دهد تا به راحتی خدمات پزشک را مطالعه کنند. در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا به طور کامل اهمیت و نقش رسانه پزشکی را مورد بررسی قرار دهیم.

همانطور که در ابتدا مطلب بیان شد امروزه اینترنت بسیار گسترش پیدا کرده است و خیلی از افراد در این بستر به به دنبال آشنایی با انواع بیماری ها، دارو ها  و شیوه ها درمانی هستند. در واقع سایت پزشکی اگر پربار و حرفه ای طراحی شود می‌تواند به مانند یک کتاب پزشکی عمل کند و منبع خوبی برای افراد علاقمند در این حوزه باشد.

امکانات طراحی وب پزشک

امکانات از جمله موارد مهم در طراحی هر وب سایت است که با توجه به حوزه کاری افراد مختلف نیازسنجی شده و امکانات مورد نظر برای هر کسب و کاری در نظر گرفته می‌شود. طراحی وب سایت پزشک از بخش های مختلفی تشکیل شده است و باید به گونه ای باشد که با ورود افراد به داخل سایت، امکانات و خدمات پزشک، کلینیک و درمانگاه به طور واضح مشخص باشد. این گونه وبسایت ها دارای قابلیت‌هایی مانند رزرو آنلاین، اطلاعات و اخبار پزشکی، پرداخت اینترنتی، مشاوره و پرسش و پاسخ و همچنین مقالات آموزشی هستند که در روند و فرآیند ویزیت و اطلاع رسانی برای بیماران و پزشکان بسیار سودمند هستند.

  • گرافیک و دیزاین سایت

البته که گرافیک و جذابیت های بصری وبسایت هم بسیار مهم می باشد و باید از رنگ های استفاده شود تا به افراد حس آرامش داده شود. در قسمت دیدگاه ها سایت هم بهتر می باشد که روزانه به آن ها پاسخ داده شود تا اعتماد بیشتری جلب کند. بخش ارتباط با ما باید به گونه ای باشد که قابل مشاهده باشد و افراد خیلی سریع به آن دست یابند.

  • رزرواسیون آنلاین

امکان رزرو آنلاین یکی از مهم ترین امکاناتی است که در طراحی وب سایت پزشکی باید داشته باشد. قابلیت رزرو آنلاین به بیماران کمک می‌کند تا بدون صرف زمان و هزینه اضافی، نوبت خود را به راحتی ثبت کنند.

  • معرفی پزشک و رزومه کاری

معرفی پزشک در دنیای اینترنت خود از بهترین امکانات طراحی وب سایت پزشکی است. در دنیای امروزی که بسیاری از کارها با استفاده از اینترنت صورت می‌گیرد شناخته شدن پزشک در اینترنت سبب معرفی و جذب بیماران اینترنتی شود. آپلود رزومه کاری، سطح تحصیلات و مدارک مرتبط پزشکان، به بیماران این امکان را می دهد تا اطلاعات کافی درباره پزشک و رزومه کاری آن داشته باشند.

  • ارتباطی آسان با پزشک

ایجاد صفحه تماس با ما و قرار دادن شماره ها، ایمیل، آدرس شبکه های اجتماعی و آدرس گوگل مپ موجب راحتی در دسترسی بیمار وب سایت پزشکی شما می‌شود. بدین ترتیب می تواند در هر زمان و مکانی شما را پیدا کند و تمام اطلاعات پزشکی شما را بعد از ساعت کاری هم دریافت کنند و این موضوع باعث جذب مراجعین جدید است و همچنین می تواند به بیماران در مواقع اوژانسی هم کمک کند.با داشتن یک وبسایت اصولی می توانید کسب و کار خود را گسترش دهید به این معنی که مخاطبینی در همه جای دنیا داشته باشید و هر فردی بدون محدودیت جغرافیایی به اطلاعات وبسایت شما دسترسی خواهد داشت.

  • قابلیت مشاوره در سایت

صفحه پرسش و پاسخ  یکی دیگر از امکانات مهم  می باشد که در طراحی وب سایت پزشکی باید به آن توجه داشته باشید. کاربران می‌توانند از این طریق سوالات متداول خود را بپرسند و همچنین به پاسخ های مختلف را مطالعه کنند همچنین باعث ایجاد ارتباط بین پزشک و بیمار می شود.مشاوره آنلاین مانند: چت آنلاین، تماس تلفنی، جلسات آنلاین و…

  • پرداخت آنلاین هزینه ها

با طراحی وب سایت پزشکی شما به راحتی می توانید تمام پرداخت و هزینه های پزشکی را به صورت آنلاین پرداخت کنید. در سایت پزشکی می توانید نوبت خود را به صورت آنلاین رزرو کنید و حق ویزیت پزشک را به صورت آنلاین پرداخت نمایید.

  • قابلیت پنل های شخصی برای هر بیمار

در سایت‌های پزشکی این امکان وجود دارد که برای بیماران و پزشکان پنل اختصاصی وجود داشته و سوابق بیمار به سادگی در آن قابل دسترسی است. با استفاده از این ویژگی بیماران می‌توانند کد رهگیری  داشته و پرونده پزشکی خود را در این قسمت ثبت کنند.

مدل طراحی سایت پزشکی
مدل طراحی سایت پزشکی

هزینه طراحی وب سایت پزشکی

هزینه طراحی وب سایت پزشکی می‌تواند متغیر باشد و به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله:

۱. اندازه و پیچیدگی وب سایت: وب سایت‌های پزشکی ممکن است از چند صفحه ساده تا وب سایت‌های بزرگ با قابلیت‌های پیچیده و سیستم‌های مدیریت داده را در بر بگیرد. هزینه طراحی و توسعه وب سایت بر اساس این اندازه و پیچیدگی متفاوت خواهد بود.

۲. طراحی وب سایت پزشکی به صورت سفارشی یا قالب استفاده شده: اگر شما یک طراح وب حرفه‌ای را برای طراحی سفارشی وب سایت پزشکی خود استخدام کنید، هزینه بیشتری نسبت به استفاده از قالب‌های آماده خواهید داشت. طراحی سفارشی شامل طراحی لوگو، تنظیمات رنگ، طراحی بخش‌های خاص و سفارشی‌سازی کد است.

۳. قابلیت‌ها و امکانات وب سایت: اگر شما نیاز به امکانات و قابلیت‌های خاصی دارید، مانند سیستم نوبت‌دهی آنلاین، فرم‌های تماس پیشرفته، امکان رزرو آنلاین و یا بخش‌های پرسش‌های متداول، هزینه طراحی وب سایت افزایش خواهد یافت.

۴. بهبود سئو (SEO): اگر به بهبود سئو و جذب ترافیک از موتورهای جستجو علاقه‌مندید، احتمالاً نیاز به بهینه‌سازی وب سایت برای موتورهای جستجو خواهید داشت. این می‌تواند هزینه اضافی برای تحقیقات کلمات کلیدی، بهینه‌سازی محتوا و ساختار وب سایت را شامل شود.

۵. نگهداری و به‌روزرسانی: برای حفظ عملکرد و امنیت بهینه وب سایت پزشکی، نیاز به نگهداری و به‌روزرسانی دوره‌ای دارید. درصورتی که یک توافقنامه پشتیبانی و نگهداری برای وب سایت خود امضا کنید، هزینه ماهیانه یا سالیانه برای این خدمات را در نظر بگیرید.

به طور کلی، هزینه طراحی وب سایت پزشکی در جهان در محدوده ۱۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ دلار یا بیشتر است.

طراح سایت حوزه پزشکی
طراح سایت حوزه پزشکی
طراحی وب سایت پزشک در تهران با استودیو هشت و چهار

رقابت در حوزه وب سایت های پزشکی بسیار زیاد و داغ است. برای موفقیت در این بازار پرسود، لازم است قدم های خود را حرفه‌ای و حساب شده بردارید. مجموعه استودیو هشت و چهار یک تیم تخصصی در حوزه دیجیتال مارکتینگ و برندینگ است که می‌تواید طراحی وب سایت پزشکی شما را از صفر تا صد با بالاترین امکانات انجام دهد. این مجموعه با در اختیار داشتن کادری متخصص و فضایی پویا، می‌تواند همراه بسیار خوبی در مسیر صعود به قله های موفقیت برای شما باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت جزئیات، با ما در تماس باشید.