همانطور که می دانید گذاشتن هشتگ در اینستاگرام دو کاربرد اساسی دارد ، یکی اینکه انگیزه شما از گذاشتن عکس را نشان می دهد و دوم اینکه گذاشتن گذاشتن هشتگ در اینستاگرام روی تصاویر به شما در پیدا شدن در اینستاگرام کمک می کند .ما در این مقاله آموزش گذاشتن هشتگ را ارائه میدهیم.

هشتگ اینستاگرام

 

هشتگ چیست و چه کاربردی دارد ؟

گذاشتن هشتگ در اینستاگرام روشی برای دسته بندی تصاویر با کلمات کلیدی در اینستاگرام می باشد . هشتگ در واقع اطلاعات شناسنامه ای برای پیدا شدن شما در اینستاگرام می باشد . نقش گذاشتن هشتگ روی تصاویر ، جستجوی تصاویر شما در اینستاگرام است . همانطور که می دانید کاربران می توانند علاوه بر نام کاربری (username) ، تگ ها (Tags) را نیز در اینستاگرام جستجو کنند و گذاشتنهشتگ در اینستاگرام به شما کمک می کند تا تصاویری که در اینستاگرام به اشتراک می گذارید در جستجو ها مشاهده شود و صفحه شما در معرض دید کاربران جدید قرار گیرد و تعداد فالوور های اینستاگرام شما افزایش یابد .میتوانید مقاله افزایش فالور اینستا را نیز مطالعه کنید.

چگونگی ساخت هشتگ در اینستاگرام

برای ساخت هشتگ در اینستاگرام مراحل زیر را دنبال کنید :
۱- وارد اکانت اینستاگرام خود شده و بر روی آیکون + در پایین صفحه تپ کنید .
۲- بعد از انتخاب تصاویر و فیلترهای مورد نظر خود در قسمت …Write a caption می توانید هشتگ مورد نظر خود را با علامت # در کنار آن و بدون هیچ فاصله ای وارد کنید . به عنوان مثال Gilan#
۳- اگر بخواهید از چند هشتگ استفاده کنید ، هشتگ بعدی باید با یک فاصله از هشتگ قبلی جدا شود . به عنوان مثال Gilan #Masal#
۴- اگر بخواهید از هشتگ چند کلمه ای استفاده کنید باید آن ها را با علامت Underline و بدون هیچ فاصله ای وارد کنید . مثلا : Caspian_sea#

طریقه و نحوه استفاده از هشتگ در اینستاگرام

 

مزایای استفاده از هشتگ در اینستاگرام

  • هشتگ ها یک روش جستجوی گسترده را پیرامون موضوع خاصی برای ما فراهم می کنند.
  • با استفاده از گذاشتن هشتگ در اینستاگرام می توان یک موضوع خاص را به سرعت در میان کاربران جستجو کرد.
  • هشتگ گذاری در اینستاگرام برای پیج های تجاری کاربردی خواهد بود زیرا استفاده از هشتگ به بیشتر دیده شدن برندها کمک شایانی می کند.
  • مطالبی که با هشتگ منتشر می شوند در سرچ ها نمایش داده می شوند.

انواع هشتگ در اینستاگرام

به طور کلی از سه دسته هشتگ می توان در شبکه های اجتماعی استفاده نمود

    • هشتگ توضیح: جهت طبقه بندی موضوعات و یا انتقال حس محتوای پست شده به مخاطب استفاده می گردد.
    • هشتگ برند: شرکت های مختلف برای معرفی برند خود از هشتگ نام برندشان استفاده می کنند. این هشتگ به صورت ثابت روی تمام پست ها ثبت می شود و معرف کسب و کار است.
    • هشتگ کمپین (مدت دار): در مدت های کوتاه و مشخص در یک مسابقه یا یک رویداد، طراحی و استفاده می شوند و پس از مدت زمان معینی به پایان می رسند.

هشتگ گذاری حرفه ی در اینستاگرام

 

نحوه صحیح گذاشتن هشتگ در اینستاگرام

برای اینکه تصاویر هشتگ گذاری شده شما در اینستاگرام در جستجوها ، در نتایج اولیه به نمایش در آیند باید به چند نکته توجه داشته باشید :
۱- در صورتی که در ابتدای کلمه علامت # را قرار ندهید ، هشتگ شما مورد بررسی قرار نمی گیرد .
۲- از استفاده از هشتگ های بدون معنی اجتناب کنید .
۳- سعی کنید هشتگ شما با متن نوشته شده شما هماهنگ باشد هر چه این هماهنگی بیشتر باشد در نتایج جستجو بهتر پیدا خواهید شد . مثلا در طراحی وب سایت ارزان می توانید از هشتگ webdesign# استفاده کنید .
۴- هشتگ می تواند در هر جای متن ارسالی شما استفاده شود ولی سعی کنید بیشتر از ۲ هشتگ در یک متن استفاده نکنید .

دانستنی های گذاشتن هشتگ در اینستاگرام

چگونه زیر پست هشتگ بگذاریم؟ برای این کار کافیست در مرحله وارد کردن کپشن برای پست مورد نظر در انتهای کار با بکار بردن کلماتی که موضوع پست را مشخص می نماید برای پست هشتگ بگذارید. همچنین میتوانید

برای مطالعه بیشتر مقاله زمان انتشار پست اینستاگرام را نیز مطالعه کنید.

چگونه هشتگ اختصاصی بسازیم؟  برای انجام این کار کافیست نام برند خود را با علامت # بدون هیچ فاصله ای به کپشن اضافه نمایید.

علت کار نکردن هشتگ در اینستاگرام چیست؟ ممکن است از سوی اینستاگرام جریمه شوید در این صورت تا مدت زمانی نامشخص پست های شما در هشتگ نشان داده نمی شود.

شادوبن اینستاگرام چیست؟ عاملی که منجر می شود پست های شما در هشتگ ظاهر نشود را شادوبن می نامند. این اتفاق زمانی رخ می دهد که قوانین استفاده از هشتگ ها را رعایت نکنید و از هشتگ های نامناسب در پست های خود استفاده نمایید.

هشتگ گذاری در اینستاگرام

کلام آخر:

تمامی نکات در رابطه با گذاشتن هشتگ در اینستاگرام در این مقاله آموزش داده شده است.استودیو هشت و چار با هدف همراهی شما عزیزان در ایجاد یک کسب و کار حرفه ای و استاندارد همراه شما عزیزان است.در صورت تمایل میتوانید از قسمت تماس با ما، مشاوره تخصصی در این زمینه دریافت نمایید.